Street Music Magazine မွာေတြ႔လို့ ပါ
အစ သံုးေလး ေၾကာင္း ဖက္ၾကည့္လုိက္ပါတယ္
သိပ္မၾကိဳက္ပါဘူး
လုပ္စရာမရွိလို့ ဗပာုသုတ ရပါတယ္ ေလ ဆိုျပီး ဖက္ၾကည့္လိုက္တာ
ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းပါတယ္
ဘာမွန္းညာမွန္းမသိဘဲနဲ႔ Hip-Hop ေနတဲ့ ခ်ာတိတ္ေတြကို ေျပာခ်င္တာပါ။ သိတဲ့လူေတြကို မဆိုလိုပါဘူး။ သိတဲ့လူေတြကိုလည္းအနားက ဘာမွန္း ညာမွန္းမသိဘဲ၊ Hip-Hop လုိ႔ေျပာေနတဲ့ လူငယ္ေတြကို သင္ေပးဖို႔ပါ။
Hip Hop ကို ရူးသြပ္သူတိုင္း သိသင့္ တယ္ထင္လု့ိ တင္ေပးလုိက္ပါတယ္
တကယ္တမ္း ဒီစာကိုေရးျဖစ္တာက Hip-Hop ဂီတဆိုတာ မေန႔တစ္ေန႔ကမွ ၀ုန္းကနဲ ေပၚလာၿပီးေနာက္ပိုင္း စုန္းစုန္းျမဳပ္သြားမဲ့ ဂီတမ်ိဳးမဟုတ္ဘူးဆိုတာ သိေစခ်င္လို႔။ ေနာက္တစ္ေၾကာင္းက Hip Hop ဆိုတာ Jazz, Reggage, Country, Rock, Classical စတဲ့ ဂီတေတြနဲ႔ အေျခခံၿပီး ဖြံ႕ၿဖိဳးလာတဲ့ ဂီတတစ္ခုျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း သိေစခ်င္လို႔။ Hip Hop ဆိုတာ ဘာမွန္းညာမွန္း ေသေသခ်ာခ်ာ မသိသူမ်ား၊ Hip Hop လို႔ လိုက္ၿပီး Hip Hop ေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ၀န္းက်င္က အကၤ်ီပြပြ၊ ေဘာင္းဘီဂြက်ေနတဲ့ တခ်ိဳ႕ခ်ာတိတ္ေတြ ေယာင္မွားၿပီးဖတ္မိရင္ သိေစခ်င္လို႔။ Hip Hop ဂီတကို တိုက္ခိုက္ရမယ္ဆိုၿပီး တစ္လြဲယံုေနတဲ့ တခ်ိဳ႕ကေလးေတြ သိဖုိ႔ေရးျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္ ဒီစာကို ေရးျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ၁၆ႏွစ္အရြယ္ တူကေလးေၾကာင့္ ပါပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကသီခ်င္းေလး မစို႔မပို႔ေလာက္ ေရးၿပီး သီခ်င္းေလးေတြ အယားေျပဆိုတဲ့လူပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ ဂီတက Rock တစ္ခုေပါ့။ အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ့္တူက ခင္ဗ်ားက Rocker ပါ။ က်ဳပ္နဲ႔ မတည့္ပါဘူးတို႔ ခင္ဗ်ားက Hip Hop အေၾကာင္း ဘယ္ေလာက္ သိလို႔လဲဆိုၿပီး ျပန္ေကာလု႔ိပါ။ ကြၽန္ေတာ္သူ႕ကို ျပန္ေျပာဖို႔က အစကေန ရွင္းျပရမွာျဖစ္လုိ႔ ဒီလုိစာမ်က္ႏွာက တကူးတက ေပးၿပီး ေဖာျ္ပေပးတာ။ ၿပးီေတာ့ ဒီ Hip Hop Magazine က ဆရာေတြ ေက်းဇးူေၾကာင့္ ေရးျဖစ္ခဲ့တာပါ။ တခ်ိဳ႕အေၾကာင္းအရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ဒီက Hip-Hop သမားေတြ ႐ိုးအီေနေအာင္ သိၿပီးသားပါ။
ကြၽန္ေတာ္ ဖတ္ေစခ်င္တဲ့ လူေတြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္တူအရြယ္ေတြနဲ႔ Hip Hop ကြဆိုၿပီး ေလွ်ာက္လုပ္ေနၾကတဲ့ လူငယ္တခ်ိဳ႕အတြက္ပါ။ Hip Hop ကဘာလဲ။ ဘယ္ကစၿပီး ဘာကိုရည္ရြယ္တဲ့ ဂီတလဲ။ ဒီဂီတကို ဖန္တီးဖို႔ ဘာေတြလုိလဲ၊ ဘယ္သူေတြကို ေလ့လာရမွာလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းစားခဲ့ဖူးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ယံုၾကည္ထားတာ တစ္ခုက Rocker ျဖစ္ျဖစ္၊ Rapper ျဖစ္ျဖစ္ ဂီတေပါင္းစံုကို တတ္ႏုိင္သေလာက္ ႏိႈက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ ေလ့လာရမယ္ဆိုတာပါပဲ။ Hip Hop ဆိုတာ ဘာမွန္းညာမွန္း ေသေသခ်ာခ်ာ မသိသူမ်ား Hip Hop လို႔ လိုက္ၿပီး Hip Hop ေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔၀န္းက်င္က အက်ႌပြပြ၊ ေဘာင္းဘီဂြက်ေနတဲ့ တခ်ိဳ႕ခ်ာတိတ္ေတြ ေယာင္မွားၿပီးဖတ္မိရင္ သိေစခ်င္လို႔။ Hip Hop ဆိုတာ Rock ဂီတကို တိုက္ခိုက္ရမယ္ဆိုၿပီး တလြဲယံုေနတဲ့ တခ်ိဳ႕ကေလးေတြ သိဖုိ႔ ေရးျဖစ္ပါတယ္။ Hip Hop သမားပဲကြာ က်န္တဲ့ဂီတေတြ အေရးမႀကီးပါဘူးဆိုၿပီး ပစ္ထားၾကည့္ပါ။ သူဖန္တီးထားတဲ့ Hip Hop က သူမ်ားနဲ႔ တူေနပါလိမ့္မယ္၊ ဆုိလိုခ်င္တာက ကြၽန္ေတာ္က Rock သီခ်င္းေလးေတြ မေတာက္တေခါက္ေရးတဲ့ေကာင္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္က MC Hammer, Vanilla Ice, N.W.A, Beastie Boy, Wu-Tang Clan ကအစ KRS One T-Pain, T.I စတာေတြအထိ နားေထာင္ပါတယ။္
သူတို႔ဘ၀ျဖစ္စဥ္ေတြကို ေလ့လာပါတယ္။ မင္းဘာသာမင္း ေလ့လာတာ ငါနဲ႔ဘာဆိုင္လို႔လဲဆုိၿပီး အခုဖတ္ေနတဲ့ ေနရာကစၿပီး ကၽြန္ေတာ္ကို ဆဲလို႔ရပါတယ္။ လူငယ္ေတြဟာ သင္ယူႏိုင္ႏႈန္းျမင့္တယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေျပာရရင္ အတုခိုးႏိုင္စြမ္း ပိုျမင့္တယ္။ အဲဒီအတြက္ သူတို႔ဖန္တီးခ်င္တဲ့ Hip Hop ကို ဖန္တီးဖို႔ အတုိအစ အသိေလးေတြကို ခ်ေပးလိုက္ပါတယ္။ Hip Hop ဆုိတဲ့ စကားလံုးဘယ္ကလာလဲ ဆိုတာကို ျပန္ရွာရင္ ၁၉၆၀ နဲ႔ ၁၉၇၀ ၾကားက ဂီတေရစီးေၾကာင္းေတြကို ျပန္လွန္ရပါလိမ့္မယ္။ လူမည္းေတြ Blues ဂီတနဲ႔ လူျဖဴေတြရဲ႕ Country ဂီတ ေပါင္းစည္းတဲ့ Rock & Roll ဂီတေတြလွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေနတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။ Disco နဲ႔ Brake dance လို အကဦးစားေပး Beat ေတြနဲ႔ Rap ဂီတဟာ ပံုစံတစ္မ်ိဳးနဲ႔ ခ်ီတက္ခဲ့ပါတယ္။ Grandmaster Flash နဲ႔ Furious Five လို အဖြဲ႕ေတြက ဂီတသစ္တစ္မ်ိဳးကို တင္ျပလာပါတယ္။ အဲဒီအဖြဲ႕ေတြမွာ Rap ဆိုတဲ့ Starski Keith Cowboy ဆိုတဲ့ ငနဲရဲ႕ပါးစပ္ဖ်ားကေန Hip Hop ဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုစသံုးခဲ့ပါတယ္။ DJ သမားတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ DJ Hollywood ဆုိတဲ့ငနဲကလည္း ဒီစကားလံုးကို သံုးခဲ့ပါတယ္။ အရင္က Elvis Presley သီဆိုတဲ့ Rock & Roll Show ေတြမွာ သူ႔ရဲ႕တင္ပါးလႈပ္ကတဲ့အကကို Hip Hop Dance လို႔ ေခၚခဲ့ဖူးေၾကာင္းလည္း ဆုိပါတယ္။ ထားလိုက္ပါေတာ့။ Hip Hop ဆိုတာ ဘယ္သူကစစ Hip Hop ဂီတရဲ႕ အႏွစ္အရသာက ဘာလဲဆိုတာကို ကြၽန္ေတာ္ ေလ့လာတဲ့အခါ လူျဖဴနဲ႔လူမည္း ပဋိပကၡေတြျပင္းထန္ခဲ့တဲ့ ကာလတစ္ခုစီ ျပန္ေတြ႕ရပါတယ္။
အလုပ္လက္မဲ့ လူမည္းလူငယ္ေတြဟာ လူျဖဴလူကုံထံေတြရဲ႕ အျပင္ဘက္မွာ အေျခမဲ့အေနမဲ့ ရွင္သန္ခဲ့ ၾကရပါတယ္။ ဒီလုိ လူမည္းလူငယ္ေတြ ဘာလုပ္ၾကမလဲ။ သိပ္စဥ္းစားစရာ မလိုပါဘူး။ မူးယစ္ေဆးျဖန႔္တဲ့ ဂုိဏ္းေတြမွာလုပ္မယ္။ အပယ္ခံဘ၀နဲ႔ မေကာင္းတဲ့ကိစၥေတြလုပ္မယ္။ သူတို႔ေတြရဲ႕ ရင္တြင္းမေက်နပ္ခ်က္ေတြကို ပါးစပ္ေသနတ္ပစ္သလို စကားေတြေျပာမယ္။ နံရံေတြေပၚမွာ Graffiti ေတြ ဆြဲၾကမယ္။ တစ္ဖြဲ႕နဲ႔တစ္ဖြဲ႕ ခ်ိန္းၿပီး ျပႆနာေတြ ရွင္းၾကမယ္။ အဲဒီလို ရွင္သန္မႈေတြဆီကေန လူမည္းေတြရဲ႕ ဂီတသစ္တစ္မ်ိဳးဟာ ရွင္သန္လာခဲ့ပါတယ္။ Rapping လို႔ ေခၚတဲ့ စည္းခ်က္ေတြထဲမွာ စကားလံုးေတြကို ခ်ိတ္ဆက္သီဆိုတဲ့ Hip Hop ဂီတကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ Hip Hop ဂီတ ရ႕ဲ မူလအစသမိုင္းထဲမွာ DJ Kool Hrec ကို ေမ့ထားခဲ့လို႔မရပါဘူး။ သူဟာ ၁၉၇၀ အေစာပိုင္းမွာ နယူးေယာ့ခ္ကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ နယူးေယာ့ခ္မွာ Disco ဂီတ ေခတ္စားေနတဲ့အခ်ိန္ပါ။ DJ Kool Hrec ဟာ ဂ်ေမကာ ကလာတာျဖစ္တဲ့အတြက္ Reggage ဂီတက သူနဲ႔ပူးၿပီးပါလာခဲ့တာပါ။ ခက္ေနတာက အဲဒီအခ်ိန္နယူးေယာခ္မွာ ရက္ေဂးကို လက္မခံဘူး။ အဲဒါနဲ႔ဒီငနဲဟာ ရက္ေဂး၊ Rock နဲ႔ Disco ဓါတ္ျပားေတြကို ကလပ္ေတြမွာ ဖြင့္ၿပီး သူ႔ရဲ႕စကားလံုးေတြနဲ႔ ၾကားခံပါတယ္။ အဲဒီလို Club ေတြထဲမွာ ကလုို႕ေကာင္းတဲ့ Beat နဲ႔ ရက္ေဂးနဲ႔ Rock ရဲ႕အားနဲ႔ Rapping ေတြၾကားခံၿပီး DJ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုလုပ္ခဲ့တဲ့ကိစၥကလည္း နယူးေယာ့ခ္ Hip Hop သမိုင္းမွာ အဓိက ေနရာက ပါခဲ့ပါတယ္။ ဒါက Hip Hop အစေပါ့။ ေနာက္ခ်ာတိတ္ေတြ သိထားဖုိ႔က MC ဆိုတာပါပဲ။ Hip Hop သီခ်င္းေတြထဲမွာပါပါေနတဲ့ MC ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ဘယ္သူကစထြင္ခဲ့လို႔ လုိက္ရွာၾကည့္တဲ့အခါ The Furious Five အဖြဲ႕က Rapper Melle Mel ကို သြားေတြ႕ပါတယ္။ Melle Mel ဟာ သူ႕ကုိယ္သူ MC လို႔ စသံုးခဲ့ပါတယ္။ MC ဆိုတာ Microphone ရဲ႕ အတိုေကာက္လား။ Microphone Composer ရဲ႕ အတုိေကာက္လားဆုိတဲ့ ကိစၥေတြကေတာ့ Hip Hop သမိုင္းမွာ အျငင္းအခုံရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ ထားပါေတာ့။ MC တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖုိ႔ ဘာေတြလိုမလဲ။ ဒါဆိုရင္ Beating နားလည္ရမယ္။ Bar နားလည္ရမယ္။ Tempo နားလည္ရမယ္။ Beating ဆိုတဲ့ ကိစၥမွာ Beating လုပ္ဖို႔ ဘာနဲ႔လုပ္မလဲဆိုတာ စဥ္းစားရပါမယ္။ Beating ကို ဘာနဲ႔လုပ္ၾကမလဲ။ Band တစ္ခု Software နဲ႔ ေရးျပမယ္။ Beat Box လုပ္ၿပီး၊ ပါးစပ္နဲ႔ တီးမလား။ Band တစ္ခုမွာ Drum Beating နဲ႔တီးမလား။ ဘယ္လိုပဲ Beat လုပ္လုပ္ သိထားဖို႔ အရာေတြရွိပါတယ္။ Drum Beat ကုိ အေျခခံခဲ့တာေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ Bass Drum, Snare ရွိပါတယ္။ Drum, Snare, Tom, Flow, Cymbal-Hi-hat စတဲ့ပစၥည္းေတြရဲ႕အသံနဲ႔ သဘာ၀ကို သိမွျဖစ္မွာပါ။ ေနာက္ထပ္ Beating အတြက္သိထားဖို႔ Timing ပါ။ 4/4 Timing က 6/8 လား၊ 2/4 လား၊ တြက္ခ်က္ၿပီး Beat ေရးတတ္မွ ျဖစ္မွာပါ။ ခင္ဗ်ားဘာေတြလာေျပာေနတာလဲ ဘာမွမသိလဲ Hip-Hop လုပ္လို႔ရပါတယ္ဆုိရင္ သေဘာပါပဲ။ လုပ္ေပါ့။ ေနာက္ထပ္ MC ရဲ႕ အရည္အေသြး တစ္ခုကေတာ့ Flow ရဲ႕အေၾကာင္းအရာပါ။
Hip-Hop သီခ်င္းရဲ႕မူလက ကိုယ္ရင္ဖြင့္ခ်င္တာေတြကို တရစပ္တဲ့တိုးေျပာတဲ့ လူမည္းဂုိဏ္းသားေတြဆီက လာတာပါ။ ဆိုေတာ့ သူတို႔ Hip-Hop သီခ်င္းေတြထဲမွာ သူတို႔ မေက်နပ္တဲ့ ႏုိင္ငံေရး၊ လူမႈေရးကိစၥေတြ၊ မူးယစ္ေဆးကိစၥ အ႐ႈပ္ထုပ္ေတြနဲ႔ အခ်စ္နဲ႔ လိင္ကိစၥေတြ ပါပါတယ္။ ဟုတ္ၿပီ၊ သူတို႔ဆီကအဆိုေတာ္ေတြက Hip-Hopကို ယူခဲ့ၾကတယ္။ စာသားနဲ႔အေၾကာင္း အရာကိုေရာ ပံုတူယူမယ္။ ဒါလံုး၀မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ေရခံ၊ ေျမခံနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕စိတ္ေန စိတ္ထားကလည္း ဒီကျမန္မာေတြနဲ႔ ဘယ္လုိမွ မတူႏုိင္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ကပၸလီေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီကေရခံ၊ ေျမခံနဲ႔လိုက္မယ့္ စာသားအေၾကာင္းအရာ Flow ေတြကို စဥ္းစားေရးသားရမွာပါ။ ဒီမွာ ေျပာစရာရွိတာကေတာ့ ဒီကျမန္မာ စကားေတြရဲ႕ အသံအနိမ့္အျမင့္၊ အျဖတ္အေတာက္၊ အဆြဲအငင္ကို ေလ့လာဖုိ႔ပါပဲ။ ဒီကစကားေတြမွာ ဘယ္ေနရာမွာ နိမ့္ရမယ္၊ ဘယ္ေနရာမွာျမင့္ရမယ္ဆိုတဲ့ Flow က ရွိၿပီးသားပါ။ ဒါဆိုရင္ ျမန္မာသဒၵါကို ျပန္ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ ျမန္မာကာရန္ကဗ်ာေတြကို ျပန္ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ သံခ်ပ္ေတြနဲ႔ ဒိုးေတြကို ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ႐ိုးရာအတိုင္အေဖာက္ ေတးခ်င္းေတြ၊ ပ်ိဳ႕ေတြ၊ ပြဲေတာ္သီခ်င္းေတြ၊ ဗ်ဳိ႕ဟစ္တဲ့အသံေတြကို ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ မေလ့လာလည္း ဘာျဖစ္လဲလို႔ဘုေတာခ်င္ရင္ ေတာခြင့္ရွိပါတယ္။ ျမန္မာပီသတဲ့ Hip Hop ဂီတလုပ္ဖို႔ဆိုတာကိုေျပာတာပါ။ ဒီက Hip-Hop ေခြေတြမွာ ကြၽန္ေတာ္ နားမေထာင္ဘူးတဲ့အဖြဲ႕ခပ္ရွားရွားပါ။ အခ်စ္လား၊ ဖုန္းဆက္တာလား၊ မိုးရြာတာလား၊ အေဖလား၊ အေမလား၊ ႀကိဳက္ရာကိုႀကိဳက္သလို Hip-Hop လုပ္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ရဲ႕ Hip Hop Flow ကို သစ္ေစခ်င္ပါတယ္။ သူမ်ားေတြေရွ႕က ဘယ္လိုသစ္ခဲ့လည္းဆိုတာကို ေက်ညက္ေအာင္ေလ့လာမွ ကိုယ့္ရဲ႕ Hip-Hop ကသစ္မွာပါ။ လန္းမွာပါ။
မ်ိဳးေက်ာ့ၿမိဳင္က ဘယ္လို Flow ေတြ Rap လုပ္လဲ။ Acid က၊ Theory က ဘယ္လိုသစ္လဲ၊ Zero က၊ ဘယ္သူက ဘယ္လိုသစ္ထားလဲ။ 9mm က ဘယ္လိုသစ္ထားလဲ။ Fire Cracker က ဘယ္လိုသစ္ခဲ့သလဲဆုိတာ ေလာက္ေတာ့ ေလ့လာေစခ်င္ပါတယ္။ ပံုတူကူးခ်တဲ့ Hip Hop ဆိုတာ ေရရွည္မခံပါဘူး။ ကိုယ့္ Flow နဲ႔ကိုယ္၊ Rhyme ကို ၾကည့္လုိက္တာနဲ႔ ဒါ ဘယ္ေကာင္ဆုိတာကို သိသာထင္ရွားဖို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။ စာဖတ္ပါ။ Old Skool, New Skool ကို ေလ့လာပါ။ Sampling, DJ, Beating, MC စတာေတြကိုေလ့လာပါ။ Graffiti ကိုေတာင္ ခ်န္မထားခဲ့ပါနဲ႔။ ကိုယ့္ဟာကိုမွ စာသားေကာင္းေကာင္းမေရးႏုိင္ဘဲ၊ Beating အလန္းတစ္ခုမဖန္တီးႏုိင္ဘဲ၊ Hip-Hop မျဖစ္ခ်င္ပါနဲ႔။ ဒါဆိုရင္ ႐ူးသြားပါလိမ့္မယ္။ မင္းေျပာေနတဲ့ Hip-Hop အေၾကာင္းေတြ ငါစိတ္မ၀င္စားဘူး။ ငါ့ဟာငါ Hip-Hop လုပ္မယ္။ ရတယ္မဟုတ္လားဆိုရင္ ပါရမီဆက္တုိ႔ ပညာဆက္တုိ႔ဆိုတဲ့ ကိစၥေတြ ႐ႈပ္လာပါလိမ့္မယ္။ ဂီတပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္အႏုပညာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႕ဟာသူ ေမြးရာပါလာတတ္တဲ့ ပါရမီဆက္ဆိုတာ ရွိတာပါတယ္။ လိုင္းကားန႔ဲ မေရာပါန။႔ဲ အဲ့ဒီ ပါရမီဆက္ရွိတဲ့လူက သူစေရးတဲ့သီခ်င္းေတြမွာ ဘာပညာရပ္အကူအညီမွမပါဘဲ ေကာင္းေနတာမ်ိဳး ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို Auto ေကာင္းတဲ့ လူေတြမွာ သက္တမ္းရွိပါတယ္။ အဲဒီ လို ေမြးရာပါ ဂီတဗီဇနဲ႔ျပည့္တဲ့လူဟာ ဘာပညာရပ္ကိုမွ ဆက္ၿပီးမေလ့လာရင္ သူ႕သက္တမ္းကုန္ရင္က်န္ရစ္ခဲ့မွာ ေသခ်ာ ပါတယ္။ဘာမွမေလ့လာဘဲ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္မယ္ဆိုရင္ သီခ်င္းေတာ့ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ သီခ်င္းေတာ့ တစ္ခါတစ္ရံေကာင္းပါလိမ့္မယ္။ ဆက္ေရးၾကည့္ပါတယ္၊ ဘယ္ ေလာက္ေကာင္းႏုိင္မွာလဲလို႔။ ဘာမွ ဆက္မေလ့လာပဲ သီခ်င္းေကာင္းေတြ Ever ေရးႏိုင္တဲ့လူရွိရင္ ကြၽန္ေတာ့္ကို အေၾကာင္းၾကားပါဦး။ ဆရာတင္ခ်င္လို႔ပါ။ ထားပါေတာ့၊ Hip-Hop ကို တကယ္႐ူးသြပ္ရင္ ဘာေတြဆက္လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ လူငယ္ေပါက္စေတြအတြက္ ေရွ႕ကေျပာခဲ့တဲ့ ျမန္မာ Hip-Hop ေတြအျပင္ ႏုိင္ငံတကာ Hip-Hop ေတြကိုလည္း ၫႊန္းခ်င္ပါတယ္။ Old Skoo, New Skool ေပါ့။ အဲဒီလိုေလ့လာခ်င္တဲ့ ခ်ာတိတ္ေတြကို ၫႊန္းခ်င္တာက လူမည္းေတြရဲ႕ ဂီတေတြကစၿပီး အေျခခံေလ့လာပါလုိ႔။ Blues, Reggage စတာေတြကေန Hip-Hop ကို ယူခဲ့ၾကတာပါ။ အဲဒီအေနစေလ့လာရင္ ပ်င္းဖုိ႔ေကာင္းတယ္ဆိုၿပီး။ ေျပာစရာရွိပါတယ္။
ဒါဆုိရင္ Run, D.M.C, LL cool J, Beastie Boy, 2pac, Notorious B.I.G တို႔ကေန စရင္ရပါတယ္။ Snoop Dogg, Dr. Dre, 50 Cent, Eminem, Nas, T.Pain, KRS One, Busta Rhymes စတဲ့အဖြဲ႔နဲ႔ လူေတြကို စေလ့လာ ၾကည့္ပါ။ ေလ့လာရင္လည္း တစ္ေယာက္ခ်င္း၊ တစ္ဖြဲ႕ခ်င္းကို သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း ေလ့လာသလို ေလ့လာပါ။ သူတို႔ရဲ႕ Beating က ဘာလဲ။ သူတုိ႔ရဲ႕ Flow က ဘာလဲ။ စာသားေတြက ဘယ္လိုလဲဆိုတာကို ေလ့လာပါ။ ဒါဆိုရင္ Hip-Hop ျဖဴလား၊ မည္းလားသိမွာပါ။ ၿပီးမွ ေနာက္ထပ္အဖြဲ႕ေတြကို ေလ့လာပါ။ Hip-Hop ရဲ႕ Culture ေတြလည္းေလ့လာပါ။ Street Culture, Club Culture စတ့ဲ စရိုက္ေတြနဲ႔ Hip-Hop + Jazz ေတြ၊ Ahernative Rap + Techno Hop ?Techno Hop, Grangsta Rap စတာေတြကိုလည္း ေလ့လာပါ။ ဒါေတြေလ့လာၿပီးမွ Hip-Hop ကိုလုပ္ရင္ ခင္ဗ်ားဟာ Hip-Hop သမားလို႔ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ အမည္ခံလို႔ရသြားၿပီထင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး Hip-Hop နဲ႔ Rock တုိက္ခိုက္ခ်င္သူေတြကို ၁၉၈၀ Run-M.C နဲ႔ Aerosmoith နဲ႔ Walk This way', Sex Pistol, ဆိုတဲ့ Punk ဆရာ အဖြဲ႕က John lydon နဲ႔ Hip-Hop ရဲ႕ God Father ျဖစ္တဲ့ Afrika Bambaataa တို႔ ပူးေပါင္းဖန္တီးတဲ့ ၁၉၈၄ က Sex Destruction သီခ်င္းနဲ႔ Thrash meatal ဆရာပိုင္းျဖစ္တဲ့ Anthrax နဲ႔ Chuck D တို႔ရဲ႕ Bring The Noise လို သီခ်င္းေတြကို ေလ့လာပါလို႔၊ ဟုိမွာက Punk နဲ႔ Hip-Hop နဲ႔ သိပ္မတုိက္ခိုက္ၾကပါဘူးဆိုတာသိဖုိ႔ပါ။ ဂီတဆုိတာ အတူတူလက္တြဲခ်ီတက္မွျဖစ္မွာဆိုတာ ခင္ဗ်ားတို႔ သိဖို႔ပါ။ အဲဒီလို Battle Song လို႔ေခၚတဲ့တစ္ေယာက္ကို ပုဂၢိဳလ္ေရးေရာ၊ တျခားကိစၥေတြကိုေရာ တုိက္ခိုက္တဲ့ သီခ်င္းေတြက Hip-Hop ေလာကမွာ ေခတ္စား လာပါတယ္။ ဒီမွာလည္း ဒီလို Battle ေတြက ထင္ရွားေခတ္စားပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာေတာ့ ဒီလို တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ Battle ေရာက္တဲ့ကိစၥက လူေတြနားေထာင္လုိ႔ ေကာင္းရမယ့္အျပင္ မ႐ိုင္းရပါဘူး။ ဒါက ျမန္မာျပည္ဆိုတာကို စဥ္းစားပါ။ ဟိုမွာလည္း အရင္က East Cost နဲ႔ West Cost အၿပိဳင္အဆုိင္ Battle Song ေတြရွိပါတယ္။ ဒါေတြကိုယွဥ္ၿပီး ေလ့လာေစခ်င္ပါတယ္။
က ဲ . .ေျပာခ်င္တာေတြက အမ်ားႀကီးပါ။ နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ ဘာမွန္းညာမွန္းမသိဘဲနဲ႔ Hip-Hop ေနတဲ့ ခ်ာတိတ္ေတြကို ေျပာခ်င္တာပါ။ သိတဲ့လူေတြကို မဆိုလိုပါဘူး။ သိတဲ့လူေတြကိုလည္းအနားက ဘာမွန္း ညာမွန္းမသိဘဲ၊ Hip-Hop လုိ႔ေျပာေနတဲ့ လူငယ္ေတြကို သင္ေပးဖို႔ပါ။ တကယ္ေတာ့ Hip-Hop ဆိုတာ အႏွစ္သာရရွိရွိ၊ သမုိင္းတစ္ခုရွိခဲ့တဲ့ ဂီတဆိုတာ သိေစခ်င္တာပါ။ အခုေတာ့ ဒီေလာက္ပဲ ေျပာပါရေစ။
Comments
Post a Comment
ဝေဖန်မှုတွေကို ကြိုဆိုလျက်ပါ...