ရသ Interview

ျမန္မာ HipHop ေလာကမွာ လူငယ္ေတြအၾကိဳက္ ေအာင္ၿမင္ေက်ာ္ၾကားေနတဲ့ MHAကိုယ္စားျပဳ ကိုရသ Singapore ေရာက္တုန္း အခုိက္အတန္ ့ေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ MYMC က အင္တာဗ်ဴးေလးတစ္ခု လုပ္ၿဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ လုပ္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္က Singapore စံေတာ္ခ်ိန္ မနက္ ၆ နာရီ… ကုိရသတစ္ေယာက္ မအိပ္ေသးတာနဲ႔ ၾကံဳသြားေတာ့ အင္တာဗ်ဴးေလး တစ္ခါထဲ ေကာက္လုပ္ ျဖစ္သြားတာပါ။ ကိုရသရဲ႕ အိပ္ခ်င္မူးတူးအသံနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးကို အားလံုးခံစားနားဆင္ ႏိုင္ေအာင္ေအာက္ဆံုးမွာ တင္ထားပါတယ္။ MYMC က ဆက္လက္ၿပီး ဒီလိုအင္တာဗ်ဴးေတြကို ရသေလာက္ တင္ဆက္ေပးေနမွာပါ။ တက္သစ္စ ဆိုဒ္တစ္ခုအေနနဲ႔ MYMC အင္တာဗ်ဴးေတြ ဖတ္ရွဳၿပီး အာေပးေနတဲ့ MYMC ခ်စ္သူမ်ား အတြက္ MYMC မွာကိုယ္ၾကိဳးမဖက္ ကူညီေနတဲ့ တက္ၾကြတဲ့လူငယ္ေတြက အၿမဲတမ္းၾကိဳးစားေနမွာပါ။ MYMCကိုအခုလိုအားေပးေနတဲ့အတြက္ MYMC တစ္ဖြဲ႔လံုး ကိုယ္စား ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အားလံုးၾကိဳက္ႏွစ္သက္ လိမ့္မယ္လို ့ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။


ကိုရသ...မဂၤလာပါ။
မဂၤလာပါ။

ညီမက MYMC Radio က Dj-Number1Princess ပါ။ ညီမကို မြန္မြန္လို႔ ေခၚႏိုင္ပါတယ္။ ကိုရသရဲ႕ သီခ်င္းေတြကို ညီမအမ်ားၾကီး နားေထာင္ ဖူးတယ္။ အဲဒီထဲက အရမ္း hot ျဖစ္သြားတဲ့ သီခ်င္းေကာင္းေလးေတြနဲ႔ ပက္သတ္ျပီးေကာ၊ တစ္ျခားအစ္ကို ့ဆီက သိခ်င္တာေလးေတြေရာကုိ ေမးခြင့္ျပဳပါေနာ္။
ဟုတ္ကဲ့..ေမးပါ။

ပထမဆုံးအေနနဲ ့    အစ္ကိုရဲ ့hit သီခ်င္းအမ်ားၾကီး ထဲက တစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့ "တစ္ခါတုန္းက" ဆိုတဲ့ သီခ်င္းက စေမးမယ္ေနာ္။ ဒီသီခ်င္းမွာ Jenny နဲ ့ အစ္ကိုနဲ ့ တြဲဖက္ညီညီ သီဆိုခဲ့ ၾကတယ္။ စာသားေတြ က ရန္ကုန္က လူငယ္ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားရဲ႕ ခံစားခ်က္နဲ႔လည္း တူညီသြားတယ္။ အစ္ကုိ ဒီသီခ်င္းကို ဘယ္လို ဖန္တီးခဲ့တာလဲ။ အစ္ကိုရဲ ့   ခံစားခ်က္ ေလးေတြကို ေျပာျပ ေပးပါလား။
အင္း...ဒီဟာရဲ႕ ဇာတ္လမ္း theme ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ အရင္တုန္းက ဟိုးငယ္ငယ္တုန္းက အေၾကာင္းေလးတစ္ခု အေျခခံျပီးေတာ့ ကိုယ့္ဟာကိုယ္...ဒီအရြယ္မွာ ျပန္ျပီး စဥ္းစားျပီး ေရးၾကည့္တာေပါ့ေနာ္။ အဲဒါကုိ အဓိက ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ထင္တာေတာ့ အေ၀းေရာက္ျမန္မာေတြနဲ႔ နည္းနည္းသက္ဆိုင္တယ္။ ပိုျပီးသက္ဆိုင္မယ္ ထင္တယ္ သူတုိ႔က။ ပိုျပီးသက္ဆိုင္မယ္ထင္တယ္ ဆိုတာ ဥပမာ ကိုယ္က ႏိုင္ငံျခားကိုေရာက္ေနလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ့္ခ်စ္တဲ့သူက ကိုယ့္ရဲ႕ ေမြးရပ္ေျမမွာ က်န္ခဲ့ျပီး ကိုယ္ကအေ၀းကို ေရာက္ေနတယ္ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့ေကာင္မေလးက တစ္ျခားတိုင္းျပည္ကို ထြက္သြားတာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲလုိနည္းမ်ဳိးစုံနဲ႔လည္း ရွိႏိုင္တယ္ဆုိေတာ့ေလ။ အဲဒီေတာ့ လူတိုင္းမွာလည္း အဲဒီအေတြ႕ အၾကဳံက ရွိိခ်င္ရွိၾကမွာပဲ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေခတ္ၾကီးကလည္း တိုးတက္လာျပီဆိုေတာ့...Globalization ေခတ္ဆိုေတာ့ ကမာၻသား၀ါဒျဖစ္သြားျပီဆိုေတာ့ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ဳိးဆုိတဲ့ဟာရဲ႕ ေနရာမွာကုိက ကမာၻသားဆိုတဲ့ဟာက ၀င္လာျပီေလ။ အဲလို ၀င္လာျပီဆိုတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ထင္တာေတာ့ ဒိုးၾကမွာပဲ။ ဟုတ္တယ္မလား။ ခုဘယ္တိုင္းျပည္မွာ ဘာျဖစ္တယ္၊ ညာတိုင္းျပည္မွာ ပညာသင္တယ္ဆိုျပီး ဒုိးမွာ။ အဲဒီေတာ့ အဲလိုလူမ်ဳိးေတြ မ်ားလာေလေလ မ်ားလာေလေလ ကၽြန္ေတာ့္သီခ်င္းနဲ႔လည္း တုိက္ဆုိင္မႈရွိလာေလလို႔ေတာ့ ထင္တာပဲ။ အဲ့အတြက္ေၾကာင့္လည္း အဲလုိ နည္းနည္း လူေတြသတိထားမိတယ္လုိ႔ေတာ့ ထင္တာပဲ။

ဟုတ္ကဲ့။ အစ္ကိုက ဆိုကေရးတီးမွာလည္း ဆုေတြရဖူးတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဆိုကေရးတီး ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္ေျမာက္မွာ ပါ၀င္ယွဥ္ျပိဳင္ျပီး ဆုေတြကိုရရွိခဲ့တာလဲ။ ဘယ္လို ဆုအမ်ဳိးအစားေတြလဲ မသိဘူးေနာ္။
အဲ...သူကေတာ့ ေျပာတာပဲ ဘာဆု၊ညာဆု ဆုိ။ ဒါေပမယ့္ အကုန္လံုးက သံၿပားေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဟဲဟဲ ကၽြန္ေတာ္ ဒုတိယအၾကိမ္ကတည္းက စ၀င္ခဲ့တာပါ။ တကယ္က ပထမအၾကိမ္ကေနၿပီးေတာ့ စျပိဳင္မလုိ႔။ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ အဲလုိ ကတိုက္ကရုိက္နဲ႔ သီခ်င္းေတြလည္း မက်င့္လိုက္ရဘူး။ အဲတာေၾကာင့္မို႔  ဒုတိယအၾကိမ္ေၿမာက္မွ စျပိဳင္တာပါ။ ေနာက္အဲလို ႏွစ္ဆက္တိုက္ ႏွစ္တုိင္း၊ ႏွစ္တုိင္း၊ ႏွစ္တုိင္း ကြၽန္ေတာ္ ၿမိဳ႕နယ္လက္ေရြးစင္၊ ခရုိင္လက္ေရြးစင္၊ ျပည္နယ္လက္ေရြးစင္။ ကြၽန္ေတာ္ မြန္ၿပည္နယ္က ၿပိဳင္တာပါ။ ေနာက္ပုိင္း ကြၽန္ေတာ္ ဒီဗဟုိအဆင့္ထိပါ ဆုေတြအမ်ားၾကီးရခဲ့ပါတယ္။
ကိုရသရဲ႕ သီခ်င္းတစ္ခ်ဳိ႕က ဘ၀ပိုင္း ဘက္ေရာက္သြားတာေတြ႔ ရပါတယ္။ ဥပမာ သစ္ပင္၊ hand definition စတဲ့ သီခ်င္းေတြက ဘ၀ပိုင္းကို ေတာ္ေတာ္ေလးေရာက္ျပီး တစ္ကယ့္လူ႔ေလာကထဲ ထြက္ထိုင္ျပီး ၾကည့္ေနရသလို ခံစားရေစပါတယ္။ အဲလိုမ်ဳိး သီခ်င္းပုံစံေတြျဖစ္လာဖို႔ idea ေတြ ဘယ္လိုရလာလဲ ဆုိတာကုိေရာ ေျပာျပေပးႏုိင္မလား။
အဲဒါ အဓိကကေတာ့ လူ႔ေလာကကထဲ ထြက္ထိုင္ၾကည့္သလို ခံစားရေအာင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကိုက ကုိယ့္သီခ်င္းေပၚမွာကုိက သီခ်င္းေရးတဲ့လူ ကိုယ္တိုင္ကိုက တကယ္လည္း လူ႔ေလာကကို ထြက္ထိုင္ၾကည့္ဖို ့လိုပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ေတြက အရွိတရားကို သိပ္လက္မခံခ်င္ၾကဘူး။ သိတယ္မလား။ မ်က္စိပိတ္ထားၾကတယ္ေလ။ ဘယ္လိုေျပာမလဲကြာ။ အဲ...ဟုတ္ရဲ႕နဲ႔၊ သိရဲ႕နဲ႔လည္း ဟုတ္ပါတယ္လို႔လည္း လက္မခံခ်င္ဘူး။ သရုပ္မွန္ကို လက္မခံခ်င္ဘူး။ သရုပ္မွန္ကုိ လက္မခံပဲနဲ႔ ဘယ္လိုသတ္မွတ္လိုက္လဲဆိုေတာ့ သရုပ္မွန္ကို္ သရုပ္ပ်က္လို႔ သတ္မွတ္လိုက္တယ္။ သရုပ္ပ်က္လုိ႔ သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ သရုပ္ပ်က္ကို သရုပ္မွန္လို ့သတ္မွတ္လိုက္တယ္။ အဲဒါမ်ဳိးၾကီးကေတာ့ ၾကည့္ရလည္း ဆိုးပါတယ္။ နားေထာင္လုိ႔လည္း ဆိုးပါတယ္။

ဥပမာ သရုပ္ပ်က္ကို သရုပ္မွန္လို႔ လက္ခံမယ္ဆုိရင္ ဥပမာ ဘယ္လုိေၿပာမလဲ။ အဲ...ဥပမာ...သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ပုဒ္ကိုပဲ ဘာသာျပန္ေရးရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီသီခ်င္းကလည္း ျမန္မာျပည္မွာ ရွိတဲ့ကိစၥမဟုတ္တဲ့သီခ်င္း ဥပမာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပမယ္။ အာဖရိကမွာ ေရငတ္တဲ့အေၾကာင္းေပါ့ေနာ္။ အာဖရိကက လူတစ္ေယာက္ ေရငတ္တဲ့အေၾကာင္း။ အဲ...အဲဒီအေၾကာင္းကို သူက အာဖရိကက လူငယ္တစ္ေယာက္ဆိုထားတာကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလုိဘာသာျပန္ျပီးေတာ့ ေနရာေလးေတြ လြဲေျပာျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သကၤန္းကၽြန္းမွာ လူေတြေရငတ္တယ္လို႔ ေျပာရင္ အဲဒါၾကီးက သရုပ္ပ်က္လား။ သရုပ္မွန္လား။ ဟုတ္တယ္မလား။ ဟိုဘက္အေနနဲ႔ ၾကည့္ရင္ေတာ့ ဟုတ္တယ္။ သူတို႔လုပ္တာ သူတုိ႔အတြက္ သရုပ္မွန္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ ့လုပ္တဲ့အရာကလည္း  ကၽြန္ေတာ္တို ့အတြက္ သရုပ္မွန္ေတာ့ ၿဖစ္ရမွာပဲ။ သရုပ္မွန္မွလည္း Hip Hop လို ့ နာမည္တပ္လို ့ရမယ္လုိ႔ထင္တာပဲ။ တစ္ကယ္ေတာ့ realism ပါပဲ။

ကိုရသနဲ ့ကိုရဲေလး အတူဆိုထားတဲ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့ two friends story ရဲ႕ chorus  က တစ္ျခားသီခ်င္းေတြနဲ ့ မတူဘူး။ ေနာက္ျပီး verse ေတြကလည္း တစ္ျခားဟာေတြနဲ ့ကြဲျပီး ဆြဲေဆာင္မႈရွိေနတယ္။ အဲ့သီခ်င္းကို ကိုရသကိုယ္တိုင္တီးတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ျခား music producer တစ္ေယာက္က တီးထားတာလား။ တစ္ဆက္တည္းမွာ FireCracker နဲ ့ပက္သတ္ျပီး သတင္းတစ္ခုၾကားထားတယ္။ ကိုရဲေလးက FireCracker မွာ မရွိေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ သတင္းပါ။ ဒီသတင္းကိုေရာ member တစ္ေယာက္အေနနဲ ့ ကိုရသ ဘာမ်ားေျပာခ်င္လဲမသိဘူး။
အဲသီခ်င္းက ကၽြန္ေတာ္ အခုမွသာ ကြၽန္ေတာ့္ကုိ လာေျပာလို႔သာ ကြၽန္ေတာ္အဲသီခ်င္းကုိ ျပန္ၾကားရတာ။ အမွန္ အဲဒီသီခ်င္းက ကြၽန္ေတာ္ေတာင္ ေမ့...ေတာ္ေတာ္ေမ့ေနျပီ။ ေတာ္ေတာ္ၾကာျပီဗ်။ ကြၽန္ေတာ္ထင္တာ ဟုိဟာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ Adaptor နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ စၿပီးေတာ့ အဲလုိေပါ့ေနာ္။ စေတြ႔တဲ့ အခ်ိန္ေလာက္ကတည္းက လုပ္ခဲ့တဲ့သီခ်င္းဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ၾကီးကုိ ေတာ္ေတာ္ၾကီးၾကာပါျပီ။ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တာ၂၀၀၃ေလာက္ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ အဲဒီသီခ်င္းကာလက။ ၂၀၀၃ ေလာက္ကာလမွာ အဲသီခ်င္းျဖစ္ျပီးေတာ့ အင္း...ေနာက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီသီခ်င္းမွာတီးတာေတာ့ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ သီခ်င္းစ မတီးတတ္၊တီးတတ္နဲ႔ စတီးတဲ့အခ်ိန္ေပါ့ေနာ္။ အဲတုန္းက ....တုိ႔။ အဲဒီ တစ္ကာလထဲေပါ့။ ...တုိ႔ အဲဒီသီခ်င္းတုိ႔ အဲဒီတုန္းက ကြၽန္ေတာ္ စတီးတဲ့ အခ်ိန္က ကြၽန္ေတာ္ ကုိယ္တုိင္တီးတာပါ။  ေနာက္ၿပီးေတာ့ ခုနကတုန္းကေၿပာတဲ့ ဘာေမးလိုက္တာလဲ။ ေနာက္ဆံုး ေမးခြန္းကဘာလဲ။ ေဗ်ာက္အုိးကိစၥလား။

ဟုတ္ကဲ့။ ေဗ်ာက္အုိးမွာ ကိုရဲေလးက မပါေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ သတင္းပါ။ အဲဒါက...
ေၾသာ္...အဲ သူလည္း သူ႔ရဲ႕လမ္းနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ ဟုိဟာနဲ႔။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လည္း သူ႔ကုိ ေစာင့္ေနရတာလည္း ၾကာၿပီ။ သူလည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရွိလုိ႔ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္မွာလည္း စုိးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း သူရွိလို ့ သူ႔ကိုငဲ့ညွာေနရတဲ့ ကိစၥေတြအမ်ားၾကီးရွိတယ္။ အဲဒီအတြက္ အားလုံးတရား၀င္ ဘေဘာတူ ဟိုဟာျဖစ္လိုက္တာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ေဘာ္ဒါေတြကေတာ့ လက္ရွိေဘာ္ဒါပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အလုပ္ဆက္တြဲမလုပ္တာပဲ ရွိတာပါပဲ။ ေဗ်ာက္အုိးအေနနဲ႔ ဆက္ၿပီး လက္တြဲမလုပ္တာပဲ ရွိတာပါပဲ။ သူငယ္ခ်င္းေတြပါပဲ။

အခု လူငယ္ေတြၾကားထဲမွာ ကိုရသနဲ႔ ကိုၾကက္ဖရဲ႕ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့ "Lil’ bro" က ေတာ္ေတာ္ေလး ေရပန္းစားေနပါတယ္။ ေနာက္ "ႏြယ္ပင္"ေရာပါပဲ။ ဒီသီခ်င္းေတြရဲ႕ ေရေသာက္ျမစ္ေတြကေရာ....
ေရေသာက္ျမစ္ကေတာ့ ေရေသာက္ျမစ္ ေပါ့ေနာ္။ အဲ... ဇစ္ျမစ္ေပါ့ေနာ္။ ဇစ္ျမစ္ကိုလိုက္ရင္ အဲ..ဘယ္လိုေျပာမလဲ။ သီခ်င္းေလး တီးထားတယ္ေပါ့ေနာ္။ ကြၽန္ေတာ္ ဒီတုိင္းပဲ တီးထားတဲ့သီခ်င္း ...အဲလိုပဲတီးထားရင္းနဲ႔ အဲလိုနဲ႕ ကြၽန္ေတာ္ေရးဖို႕အေၾကာင္းအရာေလးတစ္ခုကလည္း foundation စဥ္းစားထားတာရွိတယ္။ အဲလိုနဲ႕ ၾကက္ဖကေရာက္လာတာ။ အဲဒါနဲ႔ ၾကက္ဖက ေရာက္လာေတာ့ သူ႔ကုိ ကြၽန္ေတာ္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ရထားတယ္။ မိုက္တယ္။ သီခ်င္းေလး ခ်စ္စရာေလးလုိ႔။ အဲဒါနဲ႕ extension မတီးခင္ကထဲက ကြၽန္ေတာ္ ေပါက္ကရဗ်ာ။ ဘာမွမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီတုန္းက လုပ္စရာကိုင္စရာမရွိတို႕အဲဒါ template လုပ္တာ။ Template လုပ္တယ္ဆုိတာ ဟိုဗီဒီယိုကားေတြထဲကဖ်က္ ဒီဗီဒီယိုကားေတြထဲကဖ်က္ျပီးေတာ့ အဲဒါ ထည့္လိုက္ၾကည့္တာေပါ့ေနာ္။ ထည့္ၿပီးေတာ့ နားေထာင္ၾကည့္တယ္။ ဘာရယ္ေတာ့မဟုတ္ဘူး။

အဲဒါတုန္းက သီခ်င္းဆုိလုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ခုနတုန္းက ေၿပာတဲ့ ညီမေျပာတဲ့အေၾကာင္း အဲဒီ title က "ညီေလး" ဆိုတဲ့ title က အဲဒီအေၾကာင္းအရာ ကြၽန္ေတာ္ေရးဖို႕ စဥ္းစားထားတာ တစ္ခုသက္သက္ရွိတယ္။ အဲဒီ idea သက္သက္တစ္ခု ရွိတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဒီသီခ်င္းၾကီး ယူျပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေပါက္ကရေတြေလွ်ာက္ျပီးေတာ့ sample ေတြလုပ္၊ template လုပ္ထားတဲ့ဟာ။ အဲဟာၾကီးကသက္သက္။ အဲဒီဟုိဟာ အေတြးႏွစ္ခုက လုံးဝမခ်ိတ္မိပါဘူး။ မခ်ိတ္မိဘူးဆိုေပမဲ့ အဲဒီ template လုပ္ထားတဲ့ တီးလုံးၾကီးကို  ၾကက္ဖကိုကြၽန္ေတာ္ ဒီတုိင္းပဲ ဖြင့္ၿပလုိက္တယ္။ ဖြင့္ၿပလုိက္ေတာ့...ဟာ...အဲ့သီခ်င္းမိုက္တယ္။ လုပ္မယ္တဲ့။ အဲဒါနဲ႕ စဥ္းစားတာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ေၿပာတယ္။ ေဟ့ေကာင္လုိ႔ ဘယ္လုိမ်ိဳးရွိလဲဆုိေတာ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုေတာ့ရွိတယ္လုိ႔။ ဘာအေၾကာင္းအရာလဲဆုိေတာ့ အဲလုိအေၾကာင္းအရာေပါ့ေနာ္...ဒီလုိမ်ိဳး ကိုယ့္ညီကိုကိုယ္ဆုံးမတဲ့ သေဘာနဲ႕ အဲလိုပံုစံမ်ိဳး အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ရွိတယ္ေပါ့ေနာ္။

အဲဒါဆိုရင္ေတာ့ မင္းလုပ္ေလတဲ့။ အဲဒါနဲ႕ ကြၽန္ေတာ္တို႕ chorus ထိုင္ေရးလိုက္တာ ေရးရင္းေရးရင္းနဲ႕ သူနဲ႕ကြၽန္ေတာ္နဲ႕ အဲဒီအခ်ိန္က တစ္ကယ့္ကို  ႏွစ္ဦးပူးေပါင္းတိုက္စစ္ဆင္လိုက္သလိုမ်ိဳးပဲ။ အကုန္လုံး ကာရံေတြကအစ ကြၽန္ေတာ္တို႕ႏွစ္ေယာက္လုံး တစ္ခါထဲစဥ္းစား၊ တစ္ခါထဲတိုင္ပင္ျပီး တစ္ခါထဲညႇိ၊ ျပီးေတာ့ျပန္ခြဲထုတ္တယ္။ မင္းဘယ္ဟာေတြ ယူ၊ ငါဘယ္ဟာေတြ ယူ။ အဲလုိ ႏွစ္ေယာက္လံုး ခြဲထုတ္ၿပီးေတာ့မွ အဲမွာစျပီးေတာ့ ပူးေပါင္းျပီးလုပ္လိုက္ၾကတာပါ။  အဲဒါ တစ္ရက္ပဲၾကာပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ မေန႔ညက ဟိုဟာေလာက္လုပ္လိုက္တာ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္။ ဆယ္နာရီေလာက္ စလုပ္လိုက္တာ ဒီေန႔မနက္ ငါးနာရီေလာက္မွာ ျပီးသြားပါတယ္။
jb
ဟုတ္ကဲ့...ဟုိ..."ႏြယ္ပင္"ကေရာ
ႏြယ္ပင္သီခ်င္းကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ကိုေကာင္းလတ္နဲ႔...ကိုေကာင္းလတ္ဆိုတာ အရမ္းကိုခ်စ္ဖို႔လည္း ေကာင္းတယ္။ အရမ္းကိုေလးစားဖို႔လည္း ေကာင္းပါတယ္။ ဘာလုိ႔ခ်စ္ဖုိ႔ေကာင္းလဲ။ ဘာလုိ႔ ေလးစားဖုိ႔ေကာင္းလဲဆိုေတာ့ အရမ္းကို ေဖာ္ေဖာ္ေရြေရြနဲ႕ အရမ္းကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေနတတ္တယ္။ အေနအထိုင္လဲ အရမ္းကိုသိပ္သည္းတယ္။ အရမ္းကို...ဘယ္လိုေျပာမလဲ။ အႏုပညာသမား အရမ္းဆန္တယ္ဗ်ာ သူ႔ကုိၾကည့္ရတာ။ ေနာက္ၿပီး သူ႔မွာ အဲလုိသူ သီခ်င္းလုပ္ခ်င္တာကလြဲလို႔ တၿခားအရာေတြ ဘာမွ သူ႔စိတ္ထဲမွာ အေႏွာင္အဖြဲ႕မရွိသလုိပဲ ခံစားရတယ္။ အရမ္း လြတ္လပ္တယ္။ အဲလို သူ သီခ်င္းေလးေတြတီးတာေတြဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တစ္ခုေတာ့ေတြ႕ရတယ္။ အဲ့တစ္ခုက ဘာလဲဆိုေတာ့ သူ႔ရဲ့ ႐ိုးသားမႈကိုေတြ႕ရတယ္။ အဲဒါေလးကို ကြၽန္ေတာ္ အရမ္းသေဘာက်တယ္။ အဲ...ေနာက္ၿပီး သူကလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႕ Ezy က ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ့ အစ္ကိုၾကီး ကိုေက်ာ္ေက်ာ္လြင္သိန္း။ Ezy ေပါ့ေနာ္။ သူလုပ္ေပးတဲ့ အေခြထုတ္ေပးတဲ့သူ တစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္တယ္။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္နဲ႔ အႏုပညာသမားအခ်င္းခ်င္း အရမ္းလဲခ်စ္ၾကတယ္။  အဲဒါကုိ ကြၽန္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းၿဖစ္တဲ့ ကိစၥကေတာ့ တစ္ခုပဲ။ ဘာၿဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူဆုံးသြားတာ ကြၽန္ေတာ္မသိလုိက္ဘူး။ သူ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဆံုးလုိ႔ဆံုးသြားမွန္း ကြၽန္ေတာ္ မသိလိုက္ဘူး။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဘယ္သူမွလဲ မသိလုိက္ဘူး။ သူ ဘယ္လုိအခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုဆုံးသြားမွန္းကုိလည္း ကြၽန္ေတာ္ မသိလိုက္ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေနာက္ပိုင္းမွာမွ ကိုေကာင္းလတ္တို႔ ဘာတို႔ နဲ႔ စကားထိုင္ေျပာလိုက္မွ သူဆံုးသြားၿပီဆုိေတာ့မွ ကြၽန္ေတာ္ အရမ္းအံ့ၾသသြားတယ္။ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ၾကာျပီလဲဆိုေတာ့ ငါးလ ေျခာက္လေလာက္ေတာ့ ရွိၿပီ။ အဲလုိမ်ိဳး။ အဲေလာက္ထိ ၾကာၿပီဆုိေတာ့ အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သူ႔သီခ်င္းေတြ ျပန္နားေထာင္ၿဖစ္တာေပါ့ေနာ္။ နားေထာင္ျပီး ဟုိသီခ်င္းေလးေတြကုိ လြမ္းစရာေလးေတြ လုိက္ၿပီးေတာ့ ဟုိဟာေလ... (Yatha starts singing...) ရစ္ပတ္ထားပါ ႏြယ္ေလးရယ္...ႏြယ္ပင္ရယ္ဆုိတာ။ အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္ အဲဒီ သီခ်င္းေလးကုိ နည္းနည္းသေဘာက်သြားတယ္။ သေဘာက်သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေနာက္ထပ္ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ထပ္၀င္လာတယ္။ အဲဒီမွာ အဲဒါကုိ template လုပ္ရမယ္။ လုပ္ရမယ္ဆုိေတာ့ ဟုိ ကြၽန္ေတာ္ ငယ္ငယ္ေလးထဲက ၾကိဳက္ခဲ့တဲ့ဟာတစ္ခုရွိတယ္။

ဟုိဟာေလ...တန္႔ဒန္ဒန္ဒန္တန္တန္ (Yatha singing) ကြၽန္ေတာ္ ငယ္ငယ္ေလးထဲက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အိမ္ကတိုင္ကပ္နာရီမွာေလ...တုိင္ကပ္နာရီက အၿမဲ အဲဒီအသံပါတယ္ေလ။ ကား back ဆုတ္ရင္လဲ ပါတယ္ေလ။ သတိ...ကားေနာက္ဆုတ္မယ္ ဆုိၿပီးေတာ့ေလ။ အဲဒီေနာက္မွာ..တန္႔ဒန္ဒန္ဒန္တန္တန္ ဆုိတာ။ အဲဒါ အဲဒီအသံေလးက ကြၽန္ေတာ္ အမွန္တစ္ကယ္ေျပာရရင္ original ဟုိဟာကုိ နားေထာင္ဖူးလို႔မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီ midi တီးလုံးေလးကုိ နားေထာင္ဖူးတာနဲ႕ အဲဒီတီးလံုးေလးကုိ သေဘာက်လို႔။ ဒီလိုနဲ႕ chord ကလည္း လုံးဝမတူဘူး။ Major နဲ႔ minor နဲ႔ကုိ လြဲေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီဟာနဲ႔ အခုေကာင္းလတ္ဟာနဲ႔ ကပ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အဆင္ေျပသြားတယ္။ ဆိုလို႔ရတယ္ေပါ့ေနာ္။ ရတယ္ဆုိေတာ့ အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္ သူ႔ရဲ႕original အသံကို လိုက္ရွာပါတယ္။ Original အသံကို လိုက္ရွာတဲ့အခ်ိန္မွာ မလြယ္ေတာ့ဘူး။ မရွိေတာ့ဘူး data ေတြကလည္း။ သူ႔ရဲ႕ original data က မရွိေတာ့ဘူး။ အကုန္လံုး mix လုပ္ၿပီးသားဟာၾကီးကို tempo ခြဲခ်မယ္။ ညွိဖုိ႔က်ေတာ့ သိပ္မလြယ္ဘူး။ အရမ္းခက္တယ္။ ခက္တယ္ဆုိတာ သူ႔ အသံ color ၾကီးလဲ အရမ္းပ်က္သြားမယ္။ အေနာက္က noise လဲ ပါလာႏိုင္တယ္။ အဲလိုဆုိေတာ့ အဲဒီအတြက္ ကြၽန္ေတာ္ပဲ လုပ္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီ သီခ်င္းရဲ႕အေၾကာင္းအရာ title ကေတာ့ သမုဒယသစၥာေပါ့ေနာ္။ ကြၽန္ေတာ္ ပထမအပုိဒ္မွာ ဆုိၿပထားတဲ့အတုိင္းပဲ။ ႏြယ္ပင္ဆုိတာ။ အဲလုိမ်ိဳး သမုဒယသစၥာေပါ့။ တစ္ကယ္ေတာ့ အဲဒီတုိင္ကလည္း ဟိုဖက္က ခ်ည္တာမဟုတ္ဘူး။ ကုိယ့္ဘာကုိယ္ အခ်ည္ခံတာ။ ကုိယ့္ဘာကုိယ္ အခ်ည္ခံၿပီးေတာ့ ကုိယ့္ဘာကုိယ္ ဇြတ္ရုန္းလုိ႔မရေအာင္ လုပ္လုိက္တာပါပဲ။ တစ္ကယ္ေတာ့။

ညီမ ျမန္မာက rapper တြကို ေမးဖို ့ ၾကိဳးစားေနတဲ့ ေမးခြန္းေလးတစ္ခုရွိတယ္။ အားလုံးကုိေမးဖို႔ ၾကိဳးစားထားပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ျမန္မာမွာ အခုေခတ္စား ေနတဲ့ "Gangster Rap" ေပါ့ေနာ္။ ဒါေလးကို အစ္ကိုကေန တစ္ခ်က္ ညီမတုိ႔ကိုေရာ၊ ပရိတ္သတ္ကိုပါ ရွင္းျပေပး ေစခ်င္ပါတယ္။
Gangster Rap ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္ ၾကားဖူးတာေတာ့ 2 Pac စေၿပာခဲ့တာလို႕ ၾကားဖူးတယ္။ 2 Pac က register လုပ္ထားတာေပါ့ေနာ္။ Gangster rap ဆိုတဲ့ စကားလုံးက သူပိုင္တဲ့ စကားလုံးပါလို႔ 2 Pac ကေန ၿပီးေတာ့ အခု လက္ရွိအခ်ိန္ေတြမွာ မွတ္တမ္းတင္ထားတာပါ။ အဲဒါကုိ Gangster Rapper ဆုိၿပီး ေျပာေနၾကတာ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စၾကည့္ရမွာ 2 Pac ။ 2 Pac ကုိ စၾကည့္ရမယ္ဆုိရင္ 2 Pac ဘာေတြလုပ္ခဲ့တယ္...အခု 2 Pac အေခြအသစ္ ထြက္ေနပါတယ္။ အဲဒါေလးကိုၾကည့္ၾကပါလို႔ Hip Hop နဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့လူေတြ၊ Hip Hop ကို စိတ္ဝင္စားတဲ့လူေတြ၊ အခု Hip Hop လုပ္မဲ့့ Rapper ေတြ အကုန္လုံးကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အဲအေခြကို အခုဘယ္ site မွာလဲ မသိဘူး ကြၽန္ေတာ္ေတာင္ download လုပ္ထားေသးတယ္။ အလကားရလို႔ ဆိုျပီးေတာ့...ဟဲဟဲ။ အခု 2 Pac အေခြထြက္ေနတယ္။ Dr.Dre အေခြလဲထြက္တယ္။ အဲ အဲဒီႏွစ္ေခြလုံးကို တစ္ျပိဳင္နက္ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ယွဥ္ၾကည့္သင့္တယ္ေပါ့ေနာ္။ 2 Pac က ဘယ္လို ဘာေၾကာင့္မို႔လို႔ သူ႔ကိုယ္သူ အဲလုိမ်ိဳး Gangster Rapper လို႔ သူက ခံယူခဲ့တာလဲေပါ့ေနာ္။

အဲလိုမွ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ေလ ဟိုဟာ...ေျပာေနရင္ေတာ့ Gangster Rap ဆိုတာေတာ့ စာဖြဲ႕စရာမလိုဘူး ထင္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဟုိဟာ သိတယ္မလား။ စာသင္ေက်ာင္းထဲမွာ ေဘာ္ဒါ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္နဲ႔ မ်က္ေစာင္းထိုးတာေလာက္ကေတာ့ ...အဲ့ေလာက္ပုံစံနဲ႔ေလာက္ကေတာ့ Gangster Rap မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ေနာက္ျပီးေတာ့ တစ္ခုရွိတာက သူတို႔ဆီမွာ America မွာက East Coast West Coast က ကြဲတယ္ဆိုလည္း ကြဲလည္းကြဲခ်င္စရာကိုး။ ဟိုဖက္ထိပ္ဒီဖက္ထိပ္ နည္းနည္းေနာေနာမွ မဟုတ္တာ။ သိတယ္မလား။ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ေ၀းေနတယ္ေလ။ ပထ၀ီအေနအထားအရ အရမ္းေ၀းေနတာကလည္း တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာတစ္ေယာက္ ျမင္ဖို႔ကလည္း သိပ္မလြယ္ဘူးေလ။ ရန္ကုန္မွာက ၾကည့္လိုက္ရင္ေတာင္ ဖင္ခ်င္းေပါက္ေနတဲ့ဟာၾကီးကို တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္နဲ႔က။ သိတယ္မလား။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေတြ႔ရင္ ခလုတ္၀င္မတုိက္ရံု တမယ္ပဲ။ ေၿပာမယ္ဆုိရင္ ကပၸလီေတြကိုေတာင္ ျမန္မာေတြက ျပန္ျဖဲလို႔ရတယ္။

သူတို႔ေတြက ဟိုဖက္အေဝးၾကီးပဲ သူတုိ႔က ျဖဲတာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြက အဲလိုမဟုတ္ဘူး။ တစ္ရပ္ကြက္ထဲေနတာေတာင္ လွမ္းျဖဲလိုက္တာ။ သိတယ္မလား။ အဲေလာက္ထိ သူတို႔ထက္ပိုျပီးေတာ့ ဇပိုရွိတယ္။ ပိုျပီး ေသြးေကာင္းတယ္လို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရတယ္။ သူတို႔ဟိုမွာက ကပၸလီေတြ ေသနတ္ကိုင္တယ္ဆိုတာ မဆန္းပါဘူး။ ဒါ သူတို႔ရဲ႕သဘာဝနဲ႕ သူတို႔ရဲ႕လူေနမႈအေျခခံ ဘဝေပးအရ သူတို႔ ျဖတ္သန္းေပါက္ဖြားလာတဲ့ အရာကို မူတည္ျပီးေတာ့ ျဖစ္လာတာပဲေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ 2 Pac ကလဲ ေျပာတယ္။ ဘာလဲ Thug Life ဆိုျပီးေတာ့ သူေျပာခဲ့တာ...အၿမဲ အၿမဲ။ သူ ဟုိမွာ Tattoo ၾကီးေတာင္ ထိုးထားလိုက္ေသးတယ္။ သူ႔ဗိုက္မွာေလ။ အဲလုိ...သူတို႔ရဲ႕ လံုး၀ အေျခခံဆိုေတာ့။ Thug ဆိုတဲ့အဓိၼပၸာယ္ကို ဘာသာျပန္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ dictionary ထဲမွာေရးထားတာၾကီးကေတာ့ ဒါၾကီးက ဘယ္လုိေၿပာမလဲ။ ဆုိးသြမ္းလူငယ္ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ ျမန္မာလို အနီးစပ္ဆံုးေၿပာမယ္ဆုိရင္ ဆိုးသြမ္းလူငယ္ေပါ့။ အဲဒီလုိ ဒါေပမယ့္ သူက သူေျပာခ်င္တဲ့ဟာက အဲလိုတင္မဟုတ္ဘူး။ ဆိုးသြမ္းလူငယ္ရဲ႕ ဘဝဆိုျပီး သူက အဲလုိ ေပေတေနတဲ့ဘ၀ ပ်က္စီးေနတဲ့ဘ၀ကုိ မီးေမာင္းထိုးျပခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ အဓိက က ဘာလဲဆုိေတာ့ အစားအေသာက္လက္မဲ့ အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ အဲလိုျဖစ္ေနတဲ့ အဖိႏွိပ္ခံ ကပၸလီေတြရဲ႕ ၾကမ္းေပၚမွာပဲ ရွိေနျပီးေတာ့ ေနာက္ဆုံး အဲဒီလူေတြက ထြက္ေပါက္တစ္ခုကို ရွာၾကတယ္။ အဲဒါေတြက ဘာလုပ္မလဲ။ ဓားျပတိုက္မယ္။ မူးယစ္ေဆး ေရာင္းမယ္။ အဲလို လုပ္မယ္။ မေကာင္းတဲ့ ဟာေတြ လုပ္မယ္။ သိတယ္ မလား။ ေပေတမယ္။ ပုန္ကန္မယ္ေပါ့ေနာ္။ ပထမတစ္ရက္ကေတာ့ ဗုိက္ဆာ တယ္။ အဲ အဲဒီအေၾကာင္းေလးကုိ အဲလုိမ်ိဳး သီခ်င္းေလးညည္းၿပီး ဆုိမယ္။ တေၿဖးေၿဖးၾကာေတာ့လည္း အသံေတြက သိတယ္မလား။ ဗုိက္ဆာ တယ္။ ၾကာလည္း ၾကာလည္း ၾကာေရာ အဲဒီအသံ ေတြက တစ္ဆင့္ ေၿပာင္းၿပီးေတာ့ ေနာက္ဆံုးေအာ္ဟစ္ျပီးေတာ့ Rap ထဲကို ျပင္လုပ္လိုက္တာပါပဲ။

အဲဒီေတာ့ Gangster Rap, Gangster Rap ဆိုျပီးေတာ ့ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ပဲ ဆိုဆိုေလ ကြၽန္ေတာ္ အကုန္လုံးကို ၾကိဳဆိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခုရွိတာက ကိုယ္လုပ္တဲ့အရာက တစ္ခုခု အတြက္ေတာ့ အက်ိဳးရွိမွ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုရွိမွလုပ္ရင္ ေကာင္းမယ္လို႕ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္။ ဥပမာ ကိုယ္ကသာ ဘယ္ေကာင့္ကို႐ိုက္မယ္ကြာ။ ဘယ္ေကာင့္ကုိ ႏွက္မယ္ကြာ။ အဲလို ေျပာလိုက္တဲ့အရာတစ္ခုက အက်ိဳးတစ္ခုခုေတာ့ ရွိရမယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္။ အက်ိဳးအျမတ္ဆိုတာ ကိုယ့္အတြက္အက်ိဳးရွိမရွိ။ ကိုယ္ေျပာလိုက္တဲ့ ဟုိဟာေပါ့...Second Person ေပါ့။ အဲဒီလူအတြက္အက်ိဳးရွိမရွိ။ ဒါမွမဟုတ္ နားေထာင္ေနတဲ့ Third Person...ပရိသတ္အတြက္ေရာ အက်ိဳးရွိမရွိ။ အဲဒီထဲမွာ တစ္ခုခုက အက်ိဳးမရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္လိုဟိုဟာပဲျဖစ္ေနျဖစ္ေန အဲလိုမ်ိဳး Gangster Rap ဆိုတာ မရွိသင့္ပါဘူး။ ေနာက္ျပီးေတာ့ အက်ိဳးရွိမွပဲ Battle လုပ္တာလဲေကာင္းပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္ထင္တာ အက်ိဳးရွိမွဆိုတာ တစ္ခ်ိဳ႕အရာေတြက ကိုယ္က အဲလို Battle လုပ္လိုက္လို႕ ဟုိဖက္ကေနျပီးေတာ့ ရွက္သြားျပီးေတာ့ သူ႔ဘာသူ အေနအထိုင္ ဆင္ျခင္ျပီးေတာ့ ျပန္ျပင္လိုက္တာတို႔။ သိတယ္မလား။ နဂုိကထက္ ပိုျပီးဆင္ျခင္လာတာတို႔ အဲတာမ်ိဳးဆိုရင္ အက်ိဳးရွိတယ္ေလ။ သူ႔အတြက္ အက်ိဳးရွိသြားတယ္။ ကိုယ္က လူမုန္းခံျပီး ေျပာျပလိုက္ရတာ။ ဒါေပမဲ့ သူက အဲလို ဆင္ျခင္စရာ...ဟာ ဒီေကာင္ အဲလိုေျပာေနျပီ။ ငါလဲ ၾကိဳးစားသင့္ျပီ။ ငါ ဆင္ျခင္သင့္ျပီဆုိၿပီးေတာ့ ဟုတ္တယ္မလား။ အဲေတာ့ သူ႔အတြက္ အက်ိဳးရွိတယ္။ ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ အက်ိဳးမရွိပါဘူး။ အဲဒါက ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ တစ္ခုခုမွာေတာ့ အက်ိဳးရွိရမယ္ ထင္တယ္။ အဲဒါပါပဲ။ ျပီးေတာ့ Gangster rap ဆိုတာကလဲ တစ္ကယ္တမ္း ဒီရန္ကုန္ လက္ရွိျမိဳ႕အေျခအေနမွာလဲ အဲလုိ လူမိုက္ေခတ္ဆိုတာလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ လူမိုက္ေခတ္လည္း ကုန္သြားပါျပီ။ အဲ...တစ္ကယ္တမ္း မိုက္မယ္ဆိုရင္...တစ္ကယ္တမ္း မိုက္ေၾကးဆိုရင္ သူတုိ႔က ကပၸလီေတြကလဲ ကပၸလီေတြအထာနဲ႕ ကပၸလီေတြမိုက္သလို ျမန္မာေတြကလဲ ျမန္မာေတြအထာနဲ႕ မိုက္တဲ့ေနရာေတြအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ 2 Pac ေတာင္ ဆုိက္ကားမွ မနင္းဘူးတာ။ ဟုတ္တယ္မလား။

2ကိုရသ သီခ်င္းေတြမွာ ဘ၀အေၾကာင္းအျပင္ အလြမ္းသီခ်င္းေကာင္းေတြကို ေတြ ့ရပါတယ္။ အဲဒီအမ်ဳိးအစား (၂)ခုကမွ ကိုရသ ေနာက္ပိုင္း ဘယ္ဘက္ကို ပိုအားသန္သြားမလဲ။ "ညီေလး"လို သီခ်င္းပုံစံေရာ ထပ္လုပ္ဖို႔ရွိလားရွင့္။
အင္း...အဲလုိမ်ိဳး ကြၽန္ေတာ္ အဲလုိ အေၿပာင္အပ်က္ေပါ့ေနာ္။ အဲ့လုိသီခ်င္းမ်ိဳးေတြ ကြၽန္ေတာ္ ကုိယ့္ဘာကုိယ္ေလွ်ာ့ဖုိ႔ ၾကိဳးစားေနပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ သကၠရာဇ္ကလည္း တေၿဖးေၿဖး နည္းသထက္ နည္းလာၿပီ။ တေၿဖးေၿဖးနဲ႔ သိတယ္မလား အခ်ိန္ကလူကုိ ၀ါး၀ါး ၀ါး ၀ါးစားသြားသလုိေလ။ တေၿဖးေၿဖးနဲ႔ လုံးပါး ပါးပါး ပါးပါး လာတယ္ လူေတြက။ ဆုိေတာ့ သတိထားမိတယ္။ အဲဒီေတာ့ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္မွ မက်န္ေတာ့တဲ့ အခ်ိန္အတြင္းမွာ အရည္မရ အဖတ္မရ သီခ်င္းေတြ ဆုိၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ကုိယ့္ဘ၀ကုိယ္ေတာ့ ဒီအဆုိေတာ္ဘ၀ကုိေတာ့ အခ်ိန္ကုန္မခံေတာ့ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ ဒီ တစ္သက္လံုး ဘယ္ႏွႏွစ္ဆက္ ထပ္ဆုိႏုိင္ဦးမွာလဲ။ အခ်ိန္အရမ္းနည္းေနၿပီ ဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ပုိၿပီးေတာ့ ဂရုစိုက္ရမယ္။ ပုိၿပီးလည္း တာ၀န္ၾကီးလာၿပီ။ သူတစ္ပါးအတြက္လည္း ပုိတာ၀န္ၾကီးသလုိ ကိုယ့္အတြက္လည္း ပုိတာ၀န္ၾကီးလာပါၿပီ။

အစ္ကိ႔ုဆီက သိခ်င္တာတစ္ခုက အစ္ကိုအခုလို ေနရာတစ္ခု ရလာတဲ့အျပင္ ပရိသတ္ကိုလည္း သီခ်င္းေတြနဲ ့ ဖမ္းစားႏိုင္ခဲ့ျပီ။ အခုလိုအခ်ိန္မွာ ေနာက္ျပန္လွည့္ၾကည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာေတြကိုေတြ႔လာခဲ့လဲ။  အရင္က ရသမွာရွိတာက ဘာမ်ား အခုရသက ျပန္လိုခ်င္တာရွိလဲ မသိဘူး။
ေနာက္ၿပန္လွည့္ၾကည့္ရင္ ဘာၿပန္လုိခ်င္လဲဆုိေတာ့ ... ဘာနဲ႔တူလဲဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ထင္တာကေတာ့ေနာ္ ... ဟုိဟာ မီးရထားလမ္းမေပၚမွာေလ အဲ့လုိမ်ိဳး ေနာက္က်က်န္ခဲ့ၿပီး  ၿပန္လွည့္ၾကည့္တဲ့ ကိစၥတစ္ခုနဲ႔။ တုိက္ဆုိင္လုိ႔ ေၿပာတာပါ။ Gandhi က ရထားေပၚကုိတက္စီးတယ္တဲ့။ အဲဒီမွာ ဖိနပ္တစ္ဖက္က ေအာက္မွာကြၽတ္က်က်န္ခဲ့ေတာ့ သူက်န္တဲ့တစ္ဖက္ကုိ ေအာက္က လူကုိ ပစ္ေပးလုိက္တယ္ဆုိတာ သိတယ္ မဟုတ္လား။ အဲလုိမ်ိဳးပဲ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ ခ်န္ကုိ ခ်န္ခဲ့ရမယ့္ အတိတ္ဆုိတာလည္း ရွိတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြ ဖိနပ္ၾကီးတစ္ရံကုိင္ၿပီးေတာ့ အရင္တုန္းက ဖိနပ္ေလးတစ္ရံ ရွိခ့ဲဖူးပါေသးလား ဆုိၿပီးေတာ့ လြမ္းေနရမယ့္ အတိတ္မ်ိဳးေတြလည္း ရွိရင္ရွိမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကုိယ့္ဘာသာ စဥ္းစားေပါ့။ ကိုယ့္ဘာကုိယ္ စဥ္းစားဆုိတာ...ဟုိ ဆုိးတဲ့အတိတ္ဆုိရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ထားခဲ့မွာပဲ။ သိတယ္မလား။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ရွိတာေတြက လက္လည္း လက္မခံခ်င္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ လက္မခံလုိ႔လည္း မရဘူး။ အဲလုိ အနာဂတ္ေတြ၊ အဲလုိ ပစၥဳပၸန္ေတြလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘယ္လုိပဲၿဖစ္ၿဖစ္ေလ။ ရွိတဲ့ အခ်ိန္၊ ရွိတဲ့ ဘ၀မွာ ကုိယ့္ဘာကုိယ္ အေကာင္းဆံုး ေက်ေက်နပ္နပ္ ၾကိဳးစားေနတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။

ေနာက္တစ္ခုသိခ်င္တာက ေရႊတံဆိပ္ဆုရွင္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ Hip Hop သီခ်င္းေတြကို သီဆိုဖို႔ အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲပုံေလးကို ညီမတို႔ကိုေျပာျပေပးပါ။
Evolution ေပါ့။ ဆင့္ကဲ ေၿပာင္းလဲလာပံု။ ကုန္းရာကေန မတ္ ဆုိတာ...ဟုတ္လား။ ထုိင္ရာကေန ထ ေပါ့။ အင္း...ဘယ္လုိလဲဆုိေတာ့ အဓိက ကေတာ့ Hip Hop ကုိ ၾကိဳက္တာထဲမွာ စကားေၿပာဆန္တယ္ေပါ့ေနာ္။ စကားေၿပာဆန္တယ္ဆုိတာ ကုိယ္ေၿပာခ်င္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကုိ အမ်ားၾကီးတင္ၿပမႈ ရွိတယ္။ ကုိယ္ေၿပာခ်င္တဲ့ notes ေတြကုိ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုထဲမွာပဲ အကုန္လံုး proper ၿဖစ္ေအာင္၊ ၿပည့္ေအာင္ ေရးလုိ႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါက သူ႔ရဲ႕ ေကာင္းကြက္ေပါ့ေနာ္။ သူ႔ရဲ႕ဆုိးကြက္က ဘာလဲဆုိေတာ့ အဲဒီ ကုိယ္ေၿပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို သာမန္ကာလွ်ံကာ သိၿပီးေတာ့ ေတာ့ လံုး၀ သြားေရးလုိ႔ မရဘူး။ လက္ဖ်ားနဲ႔ေတာင္ သြားမထိလုိက္ေလနဲ႔။ အဲ့က်မွ အၾကီးၾကီး ဂြမ္းသြားေရာ။ ဘာလုိ႔ဆုိေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တိုင္သိမွ၊ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လဲ အဲဒီထဲကုိ နက္နက္နဲနဲ ထဲထဲ၀င္၀င္သိမွ ကုိယ္ေၿပာလုိ႔ရတယ္ဆုိေတာ့ အေၾကာင္းအရာက။

အဲဒီလုိမ်ိဳး အေပၚယံ ေယဘုယ်အားၿဖင့္ ရႊီးၿပီးေတာ့ ေၿပာတာတုိ႔၊ ရႊမ္းၿပီးေတာ့၊ ၿဖန္းၿပီးတုိ႔ေၿပာတာတုိ႔ေလာက္ဆုိရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ေၿပာတာ သိတယ္မလား။ ဟာ..ငါ ေဂၚလီ၊ ေထြလာဂ်ီ စီးတယ္တုိ႔။ ေထြလာဂ်ီ မၿမင္ဘူးဘဲနဲ႔လဲ အဲလုိ ေထြလာဂ်ီေၿပာလုိ႔ မရဘူးေလ။ ဟားဟား... ကြၽန္ေတာ္ေၿပာတာ သိတယ္မလား။ အဲလုိမ်ိဳး အေပၚယံေၾကာ သိၿပီးေတာ့ ေဂၚလီလုပ္ရင္လဲ ဘာထူးမလဲ။ လူေၿပာစရာပဲ ၿဖစ္မွာပဲေလ။ အဲဒီေတာ့ Hip Hop က ဘာလဲဆုိေတာ့ ကုိယ္နဲ႔သီခ်င္းနဲ႔ တစ္သားထဲ က်ရမယ္။ ဒါက အရင္တုန္းကလဲ ဒီ၀ါဒ က ဘယ္မွာလဲဆုိေတာ့ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာမွာလား ဘယ္ကဗ်ာ၀ါဒမွာလဲ မသိဘူး။ အဲဒီဟာက အၿငင္းအခုန္တစ္ခု ၿဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္ ၾကားတယ္။ ကဗ်ာဆရာေတြမွာ ကဗ်ာနဲ႔ ကဗ်ာဆရာနဲ႔က တစ္သားထဲက်ရမယ္ဆုိတာက အဲဒီတုန္းက အၿငင္းအခုန္ပုိင္းမွာ အမ်ားၾကီးရွိတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က Realism ဘက္က ၿငင္းတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြကလည္း သိတယ္မလား နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ အကုန္လံုးက။ အဲဒီတုန္းက အတုိက္အခံေတြကုိး။

အဲဒီတုန္းက အဖြဲ႔ေတြေတာ္ေတာ္ ကြဲၾကေသးတယ္ ၾကားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ထင္တာကေတာ့ ဒီ Hip Hop ကေတာ့ ကုိယ့္အေၾကာင္းကုိေၿပာ။ မေၿပာဘူးဆုိရင္ ကိုယ့္ တကယ္ ေဘးပတ္၀န္းက်င္မွာ ၿမင္ရတဲ့လူအေၾကာင္းကုိ Third person အေနနဲ႔ ေၿပာ။ သိတယ္မလား။ အဲလုိပဲ ေၿပာတာ ပုိေကာင္းတယ္။ တကယ္ၿဖစ္တာေတြကုိပဲ ေၿပာရင္ ေကာင္းမယ္။ ကြၽန္ေတာ္ထင္တာက အဲလုိ မဟုတ္မဟတ္ေတြလုပ္ၿပီးေတာ့ ပရိသတ္နားေထာင္ေကာင္းေအာင္ ေၿပာတယ္ဆုိတာလည္း ေၿပာရတာေပါ့ေနာ္။ ဒါက အႏုပညာပုိင္းဆုိင္ရာ ေပါ့။ ဖန္တီးမႈပုိင္းဆုိင္ရာ ေပါ့။  ဒါေပမယ့္ Hip Hop ဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တာေတာ့၊ ကြၽန္ေတာ္ ယံုၾကည္ထားတာေတာ့ ဘာလဲဆုိေတာ့...လမ္းေပၚမွာ အေၿခခံလူတန္းစားေတြ... ၿမန္မာၿပည္အေနနဲ႔ ေၿပာမယ္ဆုိရင္ 80% ေပါ့ေနာ္။ အဲ့ေလာက္ 80% လူတန္းစားေတြရဲ႕ ဘက္ကေန ရပ္တည္ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ေတြကုိ ၿပန္ၿပီးေတာ့ ေဖ်ာ္ေၿဖတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခု။ အဲဒီ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုထဲမွာမွ ဖန္တီးမႈ အႏုပညာကုိ နည္းနည္းေလးထည့္လုိက္တာ။ အဲဒါက Hip Hop ပါပဲ။ အဲလုိေတာ့ ထင္မိတာပဲ။

ၿပီးေတာ့ မိန္းကေလး ပရိသတ္ေတြက သိခ်င္ေနတယ္။ ကုိရသ ဘယ္ေန႔ မိန္းမယူမလဲတဲ့။ ဟီးဟီး
ကြၽန္ေတာ္ ဘယ္ေန႔ မိန္းမယူမလဲဆုိေတာ့...အင္း...ဟုိဟာ..မဂၤလာလက္မွတ္စာခ်ဳပ္မွာ လက္မွတ္ထုိးတဲ့ေန႔။ ဒီေန႔ထိေတာ့ ဘယ္သူန႔ဲမွ မထုိးဘူးပါဘူး။

ဟုတ္ကဲ့။ အခုလို ေျဖၾကားေပးတဲ့အတြက္ ညီမတို ့MYMC က ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။ အစ္ကို႔ဆီက ညီမတို ့MYMC Radio အေပၚ အျမင္နဲ ့ အၾကံဥာဏ္ေလးမ်ား ေပးႏုိင္မလား။
အင္း...အၾကံဥာဏ္ေလး ေပးႏုိင္မလားဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အကုန္လံုး ဒီလုိဖြဲ႔စည္းထားတာကလဲ လူငယ္ေတြပဲ ၿဖစ္တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၿမန္မာေတြ၊ အထူးသၿဖင့္ အေ၀းေရာက္ ၿမန္မာေတြလည္း မ်ားတယ္ဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က ၾကိဳဆုိပါတယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ အဲလုိမ်ိဳးအဖြဲ႕ေတြ၊ ဒီလုိမ်ိဳးလူေတြက အမ်ားၾကီးကုိ ရွိသင့္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္နဲ႕ အဲဒီ Information ပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ အဲလုိမ်ိဳးပဲ အေၾကာင္းအရာေလး တစ္ခုပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ တစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္နဲ႕ လက္ဆင့္ကမ္းေပးႏုိင္တယ္။ အဲ...ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေ၀းေနေပမယ့္လည္းပဲ နီးေနသလုိပဲ ခ်စ္ေနမယ္။ အဓိက က အကုန္လံုးက သိတယ္မလား။ Network ၾကီး တစ္ခုလုိ ၿဖစ္သြားၿပီးေတာ့၊ ကုိယ္ ကြန္ယက္တစ္ခုၾကီး ခ်ိတ္မိထားသလုိလည္း ၿဖစ္ရင္လဲ ၿဖစ္ေနမယ္။ အဲဒီအတြက္ ေကာင္းပါတယ္။ ေထြေထြထူးထူး အၾကံေပးစရာေတာ့ မရွိပါဘူး။ အဓိက က ဘယ္အလုပ္မဆုိ ေရရွည္ေတာင့္ခံၿပီး လုပ္ႏုိင္ရင္ေတာ့  တစ္ေနရာေတာ့ ရမွာပါပဲ။ ဒီစကားက ကြၽန္ေတာ့္ကုိ အနဂၢက တစ္ခ်ိန္တုန္းက လြန္ခဲ့တဲ့ ၇ႏွစ္ေလာက္တုန္းက ေၿပာခဲ့တဲ့စကားပါ။

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။ ကိုရသတစ္ေယာက္ အခုထက္ သီခ်င္းေကာင္းမ်ားစြာ ေရးသားသီဆိုႏိုင္ေစလို ့ MYMC Radio ကေန ဆုေတာင္းေပးလုိက္ပါတယ္ေနာ္။

Comments