ကန္႔လန္႔ကာေနာက္ကြယ္မွ K.G.K












HipHop သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ပရိသတ္ေတြ ဘာကိုနားေထာင္လဲ။ အဆိုေတာ္အသံလား။ စာသားကိုလား။ Music ကိုလား။ ေမးစရာေတြ အမ်ားႀကီးရိွလာပါတယ္။ ကဲ . . ဒါဆိုဟုတ္ၿပီ။ အဆိုေတာ္ရဲ႕ အသံ စာသားေတြကို နားေထာင္ခ်င္တဲ့သူေတြ အတြက္၊ အဆိုေတာ္ ကိုယ္တိုင္လည္း သူ႕အသံ၊ စာသားေတြပါလာႏိုင္ဖို႕ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို အေကာင္းဆုံး ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးႏိုင္ဖို႔က Music Producer ရဲ႕ က႑က အထူးပဲအေရးပါလွပါတယ္။ ဒီႏိုင္ငံက HipHop Producer ေတြထဲက လူသိအမ်ားဆုံး၊ အဆိုေတာ္ေတြစိတ္ႀကိဳက္အျဖစ္ဆုံး Producer ကို လက္ညိွဳးထိုးျပပါ ဆိုရင္။ သိပ္မ်ားမ်ားစားစားမရိွပါဘူး။ ''K.G..K' 'ဆိုတာနဲ႕ ပရိသတ္ေတြသိထားပါလိမ့္မယ္။ 2nd Generation Hip Hop မွာ အေအာင္ျမင္ဆုံးနဲ႕ အေကာင္းဆုံး Beat ေတြကို ဖန္ဆင္းေပးႏိုင္သူပါ။ Music Producer တစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝအေၾကာင္း၊ ေကာင္း ေၾကာင္း၊ ဆိုးေၾကာင္းကအစ သူ႕ရဲ႕ဘဝအေၾကာင္းေတြကို The Street Magazine မွ ေဖာ္ျပတင္ဆက္လိုက္တာက . .။

K.G.K ဆိုတဲ့ နာမည္မတုိင္ခင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ဂီတလမ္းေၾကာင္းအေၾကာင္းကို ပရိသတ္အမ်ားစုက သိပ္မသိၾကဘူး။ အဲဒါေလးကို ေျပာျပေပးပါ။
ကြၽန္ေတာ္ အခု HipHop မတီးခင္ အရင္တုန္းကေပါ့။ တျခား Music ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေလ့လာျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ တီးဝိုင္းေလးတစ္ခု ေထာင္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဂစ္တာေတြ ဘာေတြလည္းတီးခဲ့ဖူးတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သူတုိ႕က ႏုိင္ငံျခားကို အသီးသီးသြားၾကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လည္း ဘာမွမလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ အဲဒီဘက္ကကိစၥေတြ မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘဲနဲ႕ ဒီဘက္ကတျခား Media တစ္ခု လုပ္ဖူးတယ္။ Creative Fusion ဆိုတဲ့ Media Company ေလးတစ္ခု ေထာင္ဖူးတယ္။ အဲဒီဘက္မွာပဲ ကြၽန္ေတာ္အလုပ္႐ႈပ္ေနခဲ့ေတာ့ ဂီတဘက္ကို ကြၽန္ေတာ္ မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ မလုပ္ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ Lucky Hand က Lucky Hand Studio ေပါ့ေနာ္။ တီးဝိုင္းလဲ ႐ွိတယ္ေပါ့။ ကိုေစာျဖဴကို သိၾကလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ကိုေစာျဖဴဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ့္ကို လာေခၚၿပီးေတာ့။ သူလုပ္ခ်င္တာေလးေတြေပါ့။ ဘယ္လိုေျပာမလဲ။ သူလည္း Computer Music ကို အစျပဳခဲ့တဲ့သူပဲ။ ေတာ္ေတာ္ေစာတဲ့သူပဲ။ သူလည္း လာၿပီးေတာ့ ျပေပးတာေပါ့။ ဒါေလးေတြ လုပ္ၾကည့္ရင္ေကာင္းမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ေလ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း တအားစိတ္ဝင္စားပါတယ္။ အရင္ကတည္းကလဲ အဲဒီလို စထြက္ကာစ Software ေတြ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္၌ကိုကလည္း ကလိေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ အရမ္းအဆင္ေျပသြားတာေပါ့။ FL 1.0 လား 2.0 လားမသိဘူး။ သူ႕ဆီမွာ ညည သြားသြားအိပ္လုိက္၊ သူ႕ွ Studio မွာပဲ ညညသြားၿပီးေခြ။ ၿပီးေတာ့ သြားလုပ္လိုက္နဲ႕ သူတို႕ တီးဝိုင္းကကိစၥေတြ၊ အသံဖမ္းတာေတြလည္း ဝင္လုပ္ေပးတာ ေပါ့ေလ။ လုပ္ေပးရင္းလုပ္ေပးရင္းနဲ႔ မသိမသာ မသိမသာနဲ႔ေပ့ါဗ်ာ။ အဲဒီလိုနဲ႔ တစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာတဲ့အခါက်ေတာ့ အလိုလို Auto ေရာက္သြားတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီမတုိင္ခင္ CF ဆိုတဲ့ Company ေလးမွာတုန္းက ဒီ On Track တုိ႕ ဘာတုိ႕က အဲဒီ တုန္းက စၿပီးဖြဲ႕ကာစေပါ့။ On Track က အဲဒီတုန္းက Member ႏွစ္ေယာက္ေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ ၃ေယာက္လား မသိဘူး၊ အခုတစ္ေယာက္ေတာ့ မပါေတာ့ဘူး။ အဲဒီ ကေန စတာပဲ။ စတာကေတာ့ သူတုိ႔နဲ႔ အဲဒီတုန္းကစၿပီး သီခ်င္းကို တီးဖူးပါတယ္။ သူတို႕နဲ႔ တီးေပမယ့္လည္း ကြၽန္ေတာ့္ဘက္ကလည္း အဲဒီဂီတကို ခ်က္ခ်င္းႀကီး Catch လုပ္ဖို႕ အရမ္းခက္တယ္ေလ။ ခက္တဲ့အခါ က်ေတာ့ ျဖည္း ျဖည္းခ်င္းေပါ့။ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း လုပ္ရတယ္။ အဲဒီတုန္းကဆို သူတုိ႕တီးခိုင္းတဲ့ တခ်ိဳ႕သီခ်င္းမ်ိဳးေတြ ဆိုရင္ အရမ္းခက္ေတာ့ (၇)ရက္ေလာက္ေတာင္ တီးယူရတယ္။ အဲ့ဒီတုန္းကကြၽန္ေတာ့္မွာ ဘာပစၥည္းမွလည္းမ႐ွိဘူးေလ။ ဒါကေတာ့ အစပိုင္းေတြက ဒီလိုပါပဲ။ ဒီေခတ္ကေလးေတြျဖစ္သလိုမ်ိဳးေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕လည္း ျဖစ္ခဲ့တာပဲ။ ပစၥည္းပစၥယ မစံုမလင္နဲ႔ေလ။

ဂစ္တာ Player တစ္ေယာက္အေနနဲ႕ စင္ေပၚမွာ Solo ေတြ စြတ္ဆြဲျပခ်င္တဲ့စိတ္မ်ိဳးေရာ။
ကြၽန္ေတာ္က နဂိုကတည္းက ကိုယ္လိုအပ္သေလာက္ပဲ လုပ္ခ်င္တယ္ဗ်။ အရမ္းၾကီး မလုပ္ခ်င္ဘူး။ မလုပ္ခ်င္ဘူးဆုိတာ ကိုယ္ကေတာ့ အားက်တာေပါ့။ Solo Artist ေတြကို တအား အားက်တာေပါ့။ ငယ္ငယ္ကတည္းက တအား Crazy ျဖစ္တယ္။ သို႕ေသာ္လည္း ဘယ္လို ေျပာမလဲေနရာ အခ်ိန္က အရမ္းအေရးႀကီးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ ျဖတ္သန္းလာရတဲ့ေနရာနဲ႔ အခ်ိန္တုိ႕က သူတို႕ျဖတ္သန္းရတဲ႕ေနရာနဲ႔ အခ်ိန္နဲ႔ မတူဘူးေလ။ သူတုိ႕ လုပ္ႏိုင္သလို ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ လုပ္ခ်င္မွလုပ္ႏိုင္မွာေပါ့။ ဒါကေတာ့ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ ေနာက္တစ္ခါ သူတုိ႕ကတကယ္ကို ဂစ္တာသမား တစ္ေယာက္ဘက္က ၾကည့္ရင္ေတာ့ နတ္ဘုရားေတြပဲ လူမွဟုတ္ရဲ႕လားလို႕ေတာင္ ခံစားရပါတယ္။ သူတို႕တီးတာေတြ ၾကည့္ၿပီးရင္ ကြၽန္ေတာ္စိတ္အားတက္ၾကြတာက နည္းပါတယ္။ စိတ္ဓါတ္က်က်သြားတာက မ်ားပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ (ဟဲ..ဟဲ) မတီးဖို႕ပဲ စဥ္းစားပါတယ္။

ကိုယ္အျမင့္ေရာက္ဖို႕အတြက္ ေအာက္သက္ေၾကျခင္းဆိုတဲ့ အဓိက အစိတ္အပိုင္းက လူတုိင္းအတြက္ ဘယ္လိုအေရးႀကီးသလဲ။
ေအာက္သက္ေၾကတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုေၿပာမလဲဘဲ၊ အေျခခံေပါ့၊ Foundation ခိုင္ခိုင္မာမာေပါ့။ တကယ္တမ္း ကြၽန္ေတာ္ နားလည္တာက အဲဒီလိုမ်ိဳးျဖစ္ဖို႕က တကယ္တမ္းေတာ့ မ်ားမ်ားေလ့လာရမွာေပါ့ေလ.....။ မ်ားမ်ား ေလ့လာရမယ္ဆိုတာ ဒီဂီတကလည္း Hip Hop မွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဂီတဆုိတဲ့ အမ်ိဳးအစားကလည္း လြယ္လင့္ တကူ ခ်က္ခ်င္းႀကီး ထလုပ္လုိက္လို႕ရခ်င္မွ ရမွာကိုး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ေတာင္မွ မေန႕ကတီးတဲ့ သီခ်င္းနဲ႔ ဒီေန႔ တီးတဲ့ သီခ်င္းတူခ်င္မွလည္းတူမွာ။ အရင္တီးခဲ့တဲ့ဟာက ေကာင္းမယ္။ ေနာက္တီးတဲ့ဟာက ေကာင္းခ်င္ မွလည္း ေကာင္းမွာ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း အာမမခံႏုိင္ပါဘူး။ ယံုၾကည္ႏုိင္တာကေတာ့ ကိုယ္ဒီသီခ်င္းေတြအေပၚ ဘယ္ေလာက္သစၥာရွိရွိ လုပ္ႏိုင္မလဲေပါ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ။ ဘယ္ဂီတမဆုိေပါ့။ တစ္ခုခုကိုဘယ္ေလာက္အထိ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ လုပ္ႏုိင္မလဲေပါ့။ ဒါကေတာ့ အေရးႀကီးတယ္လို႕ ျမင္ပါတယ္။

အစ္ကို႕အေနနဲ႕ Hip Hop ဂီတ ကို စတင္စိတ္ဝင္စားၿပီး အသက္သြင္းတဲ့အခါ ဘယ္လိုအခက္အခဲနဲ႕ ႀကံဳရသလဲ။
အခုနက ဟို On Track ေပါ့။ စစခ်င္း ဒုကၡေပးတဲ့အဖြဲ႕ေပါ့။ သူတို႕ လုပ္ခိုင္းထားတဲ့ဟာေတြက အဲဒီတုန္းက Eminem ေတာင္မထြက္ေသးဘူး။ အဲဒီတုန္းက ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပဲ လုပ္ခိုင္းတဲ့ဟာေတြက ေတာ္ေတာ္ကို စားပါတယ္။ စားတယ္ဆိုတာ အဲဒီတုန္းက ပစၥည္းပစၥယလည္း မစံုမလင္၊ ဒီဂီတကိုလည္း သိပ္နားမလည္။ ေနာက္ သီခ်င္းေတြေတာင္ အမွန္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္ျပန္ရွာရင္ေတာ့ ရွိဦးမယ္ထင္ပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ခက္ခက္ခဲခဲ တီးရတယ္။ F.L နဲ႕ အဲဒီလိုမိ်ဳး (၇)ည၊ (၈)ညမအိပ္ ဘဲန႔ဲ တီးရတာေပါ့။ သူတုိ႕ကေတာ့ သေဘာက် ၾကတယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီတုန္းကလည္း ေငြေရး ေၾကးေရးက အဓိကမဟုတ္ဘူးကိုး။ လုပ္ခ်င္လြန္းလို႔သာ လုပ္ခဲ့ၾကတာ။ သူတို႕ အျမဲတမ္း ေနာက္ေလ့ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ျပန္ဖြေပးပါမယ္။ တီးတုန္းက စပီကာေတာင္ မရွိပါဘူး။ အဆင္ေျပသလို လုပ္ရတာကိုး။ အဲဒီတုန္းက မရွိရွိတဲ့ပစၥည္းေလးနဲ႔ အဆင္ ေျပသလိုလုပ္ရေတာ့.. ဟုိဘယ္လိုေျပာမလဲ Speaker Cabinet မဟုတ္ဘူးဗ်ာ။ ရိုးရိုး ဟို ေစ်းကြက္ထဲမွာေရာင္းတဲ့ Speaker အရြတ္ႀကီးေတြ ရိုးရိုးအလြတ္ႀကီးေတြ lose ႀကီးေတြ၊ အဲ့ဒါႀကီးကို ယူ.. ယူျပီးေတာ့ ႀကိဳးေတြဘာေတြနဲ႔ ခဲေတြဘာေတြ ေဆာ္။ ကိုယ့္ဟာကို ေဆာ္ၿပီးေတာ့ စဥ္႕အိုးေတြနဲ႔ ေသခ်ာလုပ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆုိေတာ့ အဲဒီတုန္းက ကြၽန္ေတာ္လည္း Electronic လည္း တအားလုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။ Electronic လည္း ေလ့လာေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ အရမ္းကလိျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္ေပါ ့ ။ အဲ့ဒီတုန္းကေတာ့ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ခဲ့ရတာေပါ့။ အခက္အခဲေတြကေတာ့ ဒါေတြေပါ့ေလ။ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အခုျပန္စဥ္းစားၾကည့္ တဲ့အခါက်ေတာ့လည္း ေၾသာ္.. ဘာမဟုတ္တဲ့ဟာေလးနဲ႕ ေတာ္ေတာ္ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ပါလားေပါ့။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ အႀကီးႀကီးေပါ့ဗ်ာ။

Hip Hop ကို ဒီမွာႀကိဳက္တဲ့ ဖန္တီးတဲ့သူ အမ်ားစုက Teenager ေတြ မ်ားတယ္လို႕ K.G.K အေနနဲ႕ ဒါကို သံုးသပ္ေပးပါဦး။
သူကေတာ့ ဒီလိုေပါ့၊ Hip Hop ရယ္ လို႕ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာ Popular ျဖစ္တဲ့ Music တစ္ခုက တကယ္တမ္း Popular က ဘယ္မွာသြားျဖစ္သလဲဆုိရင္ Teenage ထဲမွာ အၿမဲတမ္းသြားၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေလ့ရွိတယ္ေလ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ တကယ့္ Market အႀကီးဆံုးေပါ႕။ ဒီ Media ေလာကရဲ႕ အႀကီးဆံုး Market ေပါ့ေနာ္။ Target Market က Teenage ပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လူဦးေရကလည္း အဲဒီမွာ အမ်ားဆံုးပဲ။ သီခ်င္းနားေထာင္ အားလည္း အေကာင္းဆံုးပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ။ ေနာက္တစ္ခါ အသက္ႀကီးလာတယ္ဗ်ာ။ ဥပမာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ဆို ၃ဝ ေက်ာ္ၿပီး ၄ဝ နားကပ္လာၿပီ။ ဒီ အလုပ္လုပ္ေနလို႕သာ ဒီဂီတကို ဆက္လုပ္ေနတာေလ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ရဲ႕ သာမန္သူငယ္ခ်င္းေတြ ဆုိရင္ သူတို႕က ၾကားတဲ့အခ်ိန္မွာ နားေထာင္လုိက္တာမ်ိဳးပဲ ရွိေတာ့တယ္။ သူတုိ႕အတြက္ အလုပ္လုပ္ရတာေတြလည္း အရမ္းမ်ားလာတယ္ဗ်ာ။ ရင္ဆိုင္ရတဲ့ဟာေတြလည္း တအားမ်ားလာတဲ့ အခါၾကေတာ့ ရွင္းရွင္းေျပာရင္ေတာ့ အဲဒီေလာက္အထိ သူတုိ႕အခ်ိန္မေပးႏုိင္ေတာ့ဘူး။ တကယ္တမ္း အခ်ိန္ေပးႏုိင္တာ ဒီအရြယ္ေလ။ Teenage က ဘာပဲေျပာေျပာ သူတို႕ လမ္းသြားရင္းနဲ႔ နားေထာင္လို႕ရတယ္။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထုိင္ရင္းနဲ႔ နားေထာင္လို႕ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ မွန္ပါတယ္။ အခု ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီ Hip Hop က အရမ္း Popular ျဖစ္ေနတဲ့ Music တစ္ခုျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ေပါ့ေနာ္။ ဒါကေတာ့ Teenage ေတြ အႀကိဳက္ျဖစ္မွာပါပဲ။ အဲဒါကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။

Song Producer တစ္ေယာက္ အေနနဲ႕ Behind the Scence ရဲ႕ေကာင္းျခင္းနဲ႕ ဆိုးျခင္းကို ေဝငွေပးပါလား။
Behing the Scence ေနာက္ကြယ္က ပံ့ပိုးတဲ့လူေတြၾကေတာ့- ဥပမာဗ်ာ- ကြၽန္ေတာ္တုိ႕က တတ္ႏုိင္သမွ်ေပါ့။ ေနာက္ကြယ္ကေနၿပီး ပို႕ေပးတာပါပဲ။အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေစတနာထားတာေလးေတြေတာ့ ရွိတာေပါ့။ ဒီလူကို သူ႕စိတ္တုိင္းက် ဘယ္ေလာက္ထိ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးမလဲ။ သူလြဲေနတာေလးေတြရွိရင္ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္ အထိျပင္ေပးမလဲ။ ဒီလိုမ်ိဳးေလးေတြ ရွိပါတယ္။ တစ္ခါတေလ က်ေတာ့လည္း ကိုယ့္ရဲ႕ဝမ္းစာအရေပါ့။ ကိုယ္ ဘယ္လိုမွ မတတ္ႏုိင္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတြက်ေတာ့လည္း (Behing the Scence) က လူက ဘာမွမလုပ္ေပး ႏိုင္ဘူးေပါ့ေလ။ ဒါကေတာ့ ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႕လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္လည္း တခ်ိဳ႕ ဂီတမ်ိဳးေတြၾကေတာ့ ဘယ္လိုမွစိတ္ထဲသြင္းလို႕ မရဘူးဗ်ာ။ နားေထာင္ေတာ့ နားေထာင္ေပးလို႕ရတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႕က တီးတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါကို ခံစားၿပီးမွ အတုိင္းအတာတစ္ခုအေနနဲ႔ တီးလို႕ရမွာကိုး။ သမား႐ိုးက် ၾကားရံုေလာက္နဲ႔ 'ဒါပဲကြ..တီးျပလိုက္မယ္ကြ' ဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႕လည္း လုပ္လို႕ မရဘူး။ မရတဲ႕အခါၾကေတာ့ နည္းနည္း ခံစားၿပီးေတာ့မွ တီးတယ္ဆုိေတာ့။ ကိုယ္ဘယ္လိုမွ ခံစားလို႕လည္းမရ၊ ေရွ႕ဆက္ၿပီးတီးလို႕လည္း မရတဲ့တာမ်ိဳး က်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႕လည္း ဘာမွမတတ္ႏုိင္ဘူးေပါ့။ အဲဒီေတာ့ မျဖစ္မေနေပါ့။ အတင္းဝမ္းစာအတြက္ လာၿပီးေတာ့'လုပ္ပါ၊ လုပ္ပါ' ပိုက္ဆံေတြ ပံုေပး၊ ဘာေပးနဲ႔ဆုိေတာ့ ဘယ္ေလာက္ပဲ ျငင္းျငင္းေပါ့။ လူဆိုတာေတာ့ ေငြရဲ႕သားေကာင္ပဲေလ။ တစ္ခါတေလ အရမ္းေငြလိုအပ္လာရင္ ဒီလိုပဲလုပ္ေပးလိုက္တာေပါ့။ အဲဒီလို လုပ္ေပးလုိက္တဲ့အခါၾကေတာ့ ကိုယ္ကိုတုိင္လည္း စိတ္တုိင္းမက်ပါဘူး။ အဲဒါမ်ိဳးက်ေတာ့ Behind the Scence ရဲ႕ Post က မေကာင္းဘူးေပါ့ဗ်ာ။ (ဟား ဟား) ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕လည္း မေကာင္းပါဘူး။ ကိုယ္ကိုယ္ကိုသိပါတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးက်ေတာ့ မတတ္ႏုိင္ဘူးေပါ့ေလ။ အဲဒါမ်ိဳးေတြလည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

K.G.K လတ္တေလာ ဒါမွမဟုတ္ အၿမဲတမ္းလက္ခံတဲ့ ျပည္တြင္းက Hip Hop Song Producer က ဘယ္သူ ျဖစ္မလဲ။
ျပည္တြင္းက Song Producer ကေတာ့ ကိုျမင့္ေဇာ္တုိ႕ဘာတုိ႕လည္း ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳက္တာပဲ။ သူတီးခတ္တဲ့ ဟန္ေတြ Style ေတြကုိေပါ့။ တကယ္တမ္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႕က ကိုမ်ိဳးေက်ာ့ႀကီးကို ေမ့ေနၾကတယ္။ ကိုမ်ိဳးေက်ာ့ႀကီးက အမ်ားႀကီး ေစာတာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႕အတြက္ အသိပညာေပးႏိုင္တာ အမ်ားႀကီး ပါခဲ့ဖူးတယ္။ ဒီတီးတာခတ္တာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ဟာေတြေပါ့။ ဟိုေခတ္တုန္းက ထင္ရွားတဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳးေလးေတြကို သူဘယ္လို Remix လုပ္သလဲ။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ အဲဒီကေနၿပီးေတာ့ Sampling ေတြ ဘာေတြက ကြဲထြက္လာတာပဲေလ။ Remix တုိ႕ဘာတို႕လုပ္ရင္းနဲ႕ ကြဲထြက္လာတာ။ သူကေတာ့ အမ်ားႀကီးေစာပါတယ္။ သူ႕ကုိလည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႕တအား ႀကိဳက္ခဲ့ပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ဟန္ပန္တစ္ခု ထြက္တယ္ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ ဘယ္သူ႕ကို ပိုႀကိဳက္သလဲရယ္လို႕ေတာ့ မေျပာဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကိုမ်ိဳးေက်ာ့ဆိုလည္းသူ Remix လုပ္တဲ့ ဟန္ပန္နဲ႔ သူ႕ music တီးခတ္ပံုနဲ႕ကလည္း စံတစ္ခုထြက္တယ္။ နားေထာင္လိုက္တာနဲ႕ ဟာ.. ကိုမ်ိဳးေက်ာ့တအားမိုက္တယ္။ သူတီးတာ တအားေကာင္းတယ္။ အဲဒီလိုပဲ ကိုျမင့္ေဇာ္တုိ႔ ဘာတို႕ဆိုလည္း Low End (Bass) တအားမာတယ္။ သူ႕ဆိုရင္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေလးေတြထြက္တယ္။ ကိုေက်ာ္ေဇယ်ဆုိရင္လည္း ေတာ္ေတာ္ျပည့္ျပည့္စံုစံုနဲ႔ လံုးဝေၾကြ ေလာက္တဲ့ဟာမ်ိဳးေလးေတြ ထြက္တယ္ေလ။ ေျပာမယ္ဆိုရင္ သူ႕ဟာနဲ႕သူေတာ့ ေကာင္းတာေတြပဲေပါ့။ မိုးမိုး ဆုိရင္လည္း ၾကည့္ဗ်ာ။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို ဘယ္လိုေပါက္ထြက္သြား ေအာင္တီးမလဲ။ ဒါ သူတအား ကြၽမ္းက်င္တာ။ အဲဒီေတာ့ အႀကိဳက္ဆံုးရယ္လို႕ေတာ့မရွိဘူးေပါ့။ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း အဲဒီလိုပါပဲ။ Timberland ကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႕လည္း နားေထာင္ၾကည့္တယ္။ Timberland ရဲ႕ music ေလးေတြကို သေဘာၾကတယ္။ သူ႕ရဲ႕ အသံေပါ့၊ Timberland's Sound ဆိုတာႀကီးတုိ႕ တသီးတသန္႕ ထြက္သြားေစတယ္။ သမား႐ိုးက် သီခ်င္းေတြ ထက္စာရင္ေပါ့။ Dr.Dre ဆိုရင္ သူ႕ရဲ႕ထင္ရွားတဲ့ Beat ေတြရယ္၊ သူ႕ရဲ႕ Bass နဲ႕ Beat ရဲ႕ အတြဲအစပ္ေတြရယ္က တအားေကာင္းတယ္။ သူ႕ဟာနဲ႕ သူကေတာ့ အကုန္လံုးက ဆရာေတြခ်ည္းပါပဲ။ဘယ္သူ႕ကို အႀကိဳက္ဆံုးလည္းေတာ့ ကြၽန္ေတာ္လည္း မေျပာတတ္ပါဘူးဗ်ာ။

K.G.K ကို သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ စိတ္ႀကိဳက္ ဖန္တီးခြင့္ေပးထားမယ္ဗ်ာ။ အဲဒီသီခ်င္းက Tempo ဘယ္ေလာက္နဲ႔ Beating Color ေတြဟာ ဘယ္ Hip Hop အမ်ိဳးအစားပိုင္းကို ယိမ္းေနမလဲ။
အဲဒါမ်ိဳးက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ ကိုယ္ပိုင္စိတ္ကူးမ်ိဳးျဖစ္သြားၿပီ။ အပ္ထည္မဟုတ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ ေဘာင္မရွိေတာ့ဘူးေလ။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ကြၽန္ေတာ့္ စိတ္သြားတဲ့အတိုင္း ကြၽန္ေတာ္လိုက္မွာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္လည္း K.G.K Produced ဆိုၿပီး သီခ်င္းေတြအမ်ားႀကီး လုပ္ထားတာပဲ။ အဲဒါေတြမွာလည္း ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ဦးတည္ရာက ဘယ္ကိုသြားေနလဲေပါ့။ ဥပမာ-Psycho အေၾကာင္း တစ္ခုခု ဆိုရင္ Psycho လို႕ ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီးေတာ့ အဲဒါကိုပဲ နားေထာင္ၿပီးေတာ့ သြားေနမွာပဲ။ ကိုယ္ Feeling ျဖစ္ေနတဲ့ Psycho လမ္းေၾကာင္းကို သြားေနမွာပဲ။ ဘယ္သူနဲ႕မွ တူရပါေစရဲ႕လို႕လည္း စိတ္ကူးမရွိဘူး။ Tempo ဘယ္ေလာက္နဲ႕ ထားမယ္ဆုိတာလဲမရွိဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ ခံစားရသလို ကြၽန္ေတာ္တီးတာကိုး။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ေဘာင္မရွိပါဘူး။

Hip Hop သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ရဲ႕ Mastering နဲ႔ Mixing အေရးပါပံုကိုလည္း ေျပာျပေပးပါဦး။
ျမန္မာျပည္မွာ အဓိကလိုေနတဲ့ အခ်က္ေလးေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ဆီမွာက Mastering Facility ေကာင္းေကာင္းမရွိဘူး။ Mixing ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ ေကာင္းေနၾကပါတယ္။ အရမ္းေကာင္းတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ထက္အမ်ားႀကီးေကာင္းတယ္။ ကိုျမင့္ေဇာ္တို႕ဆုိရင္ Mixing တအားကာင္းတယ္။ ကိုေက်ာ္ေဇယ်တို႔ ဆိုလည္း Mixing ေတြရွင္းၿပီး သန္႕ေနေအာင္ဆြဲႏိုင္တယ္။ မာေနေအာင္လည္း ဆြဲႏိုင္တယ္။ အမ်ိဳးစံု ပဲေလ။ သူ႕သက္ဆိုင္ရာ သက္ဆိုင္ရာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကိုျမင့္ေဇာ္တုိ႕၊ ကိုေက်ာ္ေဇယ်တုိ႕လည္း Mixing ေတြ လုပ္ပါတယ္။ သူတုိ႕လည္း ဒီလိုပဲ ႀကိဳးစားလာရတာပဲ။ အဓိကကြၽန္ေတာ္တုိ႕ဆီမွာ လုိအပ္တဲ့အခ်က္က Mastering Facility ပဲ။ ဆုိလိုတာက ကြၽန္ေတာ့္ Studio လာအပ္ရင္ ကြၽန္ေတာ္ Mixing ဆြဲတယ္။ Master ဆြဲတယ္။ ကိုျမင့္ေဇာ္ကိုအပ္ရင္ သူပဲ Mixing ဆြဲတယ္။ Master ဆြဲတယ္။ အဲဒီလိုပဲလုပ္ေနၾကရတာေပါ့။ တကယ္တမ္းေၿပာရရင္ Mixing Engineer ကေနၿပီးေတာ့ ထြက္လာတဲ့ Mix ေပါ့။ အဲဒီ Mix Two Channel ကို ဘယ္ကို ပို႕မွာလည္း အရမ္းအေရးႀကီးတယ္။ ႏုိင္ငံျခားမွာဆုိရင္ေတာ့ Mastering House ေတြ သပ္သပ္႐ွိတယ္။ ႐ွိတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီမွာသြားပို႕၊ အဲဒီကေနၿပီး Mastering Engineer က သူ႕လိုအပ္တဲ့ Need ကိုေတာင္းတယ္။ သူက ဘာလိုခ်င္တာလဲ။ ဥပမာ- ဒီ Two Channel Stereoကိုပဲ လုိခ်င္ရင္လိုခ်င္မယ္။ ဒီ Stereo ကို သူ နားေထာင္ၾကည့္မယ္။ Left, Right ကို နားေထာင္ၾကည့္လို႕ သူမႀကိဳက္ဘူး။ သူ တစ္ခုခုထပ္ လိုခ်င္တယ္ဆုိရင္ ထပ္ေတာင္းမွာပဲ။ Stem Mix (သို႕) Drum Bounce ေပးပါ။ Bass ေပးပါ။ တျခား Instrument ေတြေပးပါ။ သို႕မဟုတ္လည္း Vocal ပဲ သပ္သပ္ေပးပါ။ ဒါမ်ိဳးေပါ့။ Mastering ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူဟုိမွာ ျပင္စရာ႐ွိရင္ ျပင္လို႕ရေအာင္။ Mastering ဘာေၾကာင့္ အရမ္းအေရးႀကီးလည္း ဆုိေတာ့ကာ ပရိသတ္လက္ထဲကို ေရာက္သြားမယ့္ အေခြက သူ႕ဆီက အဓိကထြက္တာ။ ကြၽန္ေတာ့္ဆီမွာ တီးတယ္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ ပုံေဖာ္ေပးလိုက္႐ံုပဲ႐ွိတာ။ ဒါကို Mixing က ျပန္ၿပီးသန္႕ျပန္႕မယ္။ မလိုတဲ့ဟာေတြ ေလွ်ာ့မယ္။ တင္မယ္။ အမ်ိဳးစံုလုပ္တယ္။ အဲဒီလုိ လုပ္ၿပီးထြက္လာတဲ့ဟာတစ္ခုက ဒီသီခ်င္းနဲ႔ ေနာက္သီခ်င္း Color ခ်င္း တူခ်င္မွတူမယ္။ (အဲဒါေတြ အကုန္လံုးကို Over all နားေထာင္လိုက္ရင္) Vocal အတိုး၊ အက်ယ္လည္း တူခ်င္မွတူမယ္။ ပရိသတ္နားထဲ ဘယ္လိုေရာက္ေအာင္ ပို႕မလဲ။ ဒီသီခ်င္းစီတာကအစ Mastering က အရမ္းအေရးပါတယ္။ ေ႐ွ႕က သီခ်င္းတအားဆူ၊ ေနာက္ကသီခ်င္းက ဘယ္လိုဟာမ်ိဳး ျပန္ထည့္ေပးမလဲ။ ဒါ မ်ိဳးေတြကို Mastering Engineer က စဥ္းစားရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕လည္း ေလ့လာဆဲပါ။မျဖစ္ႏုိင္တာေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါ။

K.G.K မိတ္ဆက္ေပးခ်င္တဲ့ Software နဲ႔အတူ တြဲသံုးလို႕ေကာင္းမယ့္ Hardware ေတြမ်ားရွိမလား။ ဒီ Hip Hop သီခ်င္းေတြ ဖန္တီး၊ တီးတဲ့အခါေပါ့။
ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ဒါအခုေလာေလာဆယ္ တီးခတ္ေနတဲ့လူေတြ အတြက္လည္း တကယ္လိုအပ္တယ္ထင္လို႕ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာတာပါ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဒီ Computer Music ေပါ့ေနာ္။ Hip Hop ရယ္လို႔မဟုတ္ပါဘူး။ Computer နဲ႔ Generate လုပ္တဲ့ Music ေတြကို အျမင္ေစာင္းေနတာေလးေတြရွိတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ထင္ေနၾကတာက Computer ထဲကေနၿပီး Mouse နဲ႕ ဟိုဟာေထာက္ ဒီဟာေထာက္ လုပ္လိုက္ရင္ သီခ်င္းျဖစ္တယ္လို႕ ထင္ေနတာ ေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း အဲဒီလုိ တီးၾက တာကိုး။ ဒါေပမယ့္ Idea ကို Catch လုပ္တဲ့အခ်က္က ပိုအေရးႀကီးတယ္ေလ။ Software တုိ႕ Hardware တုိ႕ထက္ေပါ့။ အဓိကကေတာ့ ဒီသီခ်င္းကို ဘယ္လိုတီးမွာလဲ။ ဘယ္လို Color မ်ိဳး လိုခ်င္တာလဲ။ Down South လိုခ်င္တာလား၊ Gangster လုိခ်င္တာလားေပါ့။ အဲဒီ Idea တစ္ခုကို ယူၿပီးေတာ့ ဒီအသံကို ဘယ္လို Gangster လုပ္မလဲဆိုၿပီး ေလ့လာတာ ပိုခက္တာ။ အဲ့ဒီကေနၿပီးေတာ့မွ ဘယ္လို Software တီးရင္ေကာင္းမလဲ။ ကုိယ္ကြၽမ္းတဲ့ Software ကေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့။ ကိုယ္ပိုင္တဲ့ Software မွာမွ ဒီလို Color ကုိရေအာင္ေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာကို ေလ့လာရမွာပဲ။ ေနာက္ျပႆနာတစ္ခုက အဲဒီလို Color မ်ိဳးကို တစ္ခါတည္းမ်ား Looping ႐ွိရင္ ဒီေခတ္ကေလး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား (အခုမွ စလုပ္ကာစ)က ရွိတဲ့ Color တစ္ခုကို ေကာက္ေကာက္ၿပီး ပစ္ထည့္ၾကတာမ်ားတယ္။ အဲ့ဒါက မေကာင္းဘူးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႕ဟာသူေတာ့ သီခ်င္းနဲ႔ လိုက္ဖက္ညီရင္ ေကာင္းသြားမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ပိုင္ Color ေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ အဲဒီလိုမ်ိဳးေလးေတြကိုေတာ့ နည္းနည္းသတိထားသင့္တယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ 'Computer ကေနၿပီးေတာ့ Generate လုပ္ တယ္လို႔ ''လက္နဲ႔တီးခတ္သူ ေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ားယူဆၾကတယ္။ Computer နဲ႕ဖန္တီးလိုက္ရင္ မုိက္သြားတာပဲ။ Computer ေၾကာင့္ေကာင္းေနတာပါလို႕ ထင္ေနၾကတယ္။ အဲဒီလိုေကာင္းေအာင္လို႕လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႕အမ်ားႀကီး ေလ့လာထားရတာပါ။ Software ေတြ႕လိုက္ ျဖဳတ္၊ ဖ်က္နဲ႕ တီးလိုက္ျပီးေနာက္ေန႕က် သီခ်င္းေကာင္းထြက္တယ္ ဆုိတာမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒီ Software ထဲမွာ ဘာေတြပါလဲဆုိတာမ်ိဳးကိုေတာ့ အခ်ိန္ယူၿပီး ေလ့လာရတာပါပဲ။ အဓိကကေတာ့ တီးခတ္တဲ့ေနရာမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ Acid နဲ႕႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ Loop ေတြကို စီတယ္။ Sample Sequencer လို႕ေခၚတဲ့ F.L လိုဟာ မ်ိဳးေတြ။ ဒါမ်ိဳးဆုိရင္ Sample ေလးေတြကို First Beat မွာ On, Second Beat မွာ On ဒါမ်ိဳးေလးေတြေပါ့ဗ်ာ။ မီးလံုးေလးေတြ လင္းတယ္။ မိွတ္တယ္။ အဲဒါေလးေတြ တီးတာမွန္သမွ် အကုန္လံုးကလည္း ႐ွင္း႐ွင္းေလးပဲ။ Computer ျဖစ္တဲ့အတြက္သူ႕တာဝန္က ဒီေနရာမွာ ဒီမီးလံုးလင္းေနရင္ သူအသံထုတ္ေပးရမယ္ဆိုၿပီး ထုတ္ေပးလိုက္တာပါပဲ။ အဲဒီလိုမ်ိဳး အရမ္းလြယ္ေန တဲ့အခါမွာ သူကခ်က္ခ်င္း Generate လုပ္ ခ်က္ခ်င္း အသံထြက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပႆနာေနာက္တစ္ခုက တကယ္လို႕မ်ား ဒီအသံသည္ ခံစားခ်က္နဲ႔ လိုက္ဖက္ညီေအာင္ လႈပ္႐ွားေနေအာင္ ဘယ္လိုတီးမလဲဆုိတာပဲ။ စက္ကေတာ့ ထံုးစံအတုိင္းပဲ ဒီေနရာမွာ အျမင့္ဆံုး Level တင္ေပးပါဆုိရင္ သူလုပ္ေပးလိုက္တာပဲ။ အသံက ေသေနတယ္။ လႈပ္႐ွားမႈမ႐ွိဘူး။ တုိးတယ္။ က်ယ္တယ္ ဆိုတာမရွိဘူး။ တန္းေနတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ လြယ္လြယ္ကူကူ ေျပာရရင္ေတာ့ စက္သံႀကီး ျဖစ္ေနတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ လိုက္တဲ့ဟာမ်ိဳးၾကေတာ့ လိုက္တာေပါ့။ ဥပမာ Down South လိုဟာမ်ိဳး။ အဲဒီလိုတန္းေနမွ လွတာ။ တခ်ိဳ႕ကၾကေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ Down South ထဲမွာမွ အခုန္ေလးေတြရွိတယ္။ အတိုးအက်ယ္ေလးေတြ႐ွိတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးက်ေတာ့ တီးတဲ့ Programmer ကိုယ္၌ ကိုယ္က ကြၽမ္းက်င္ရတယ္။ (တိုးမယ္၊ က်ယ္မယ္) အဲဒီလိုဆုိရင္ Drum လိုဟာမ်ိဳးက ကိစၥမ႐ွိဘူး။ သို႕ေသာ္ Instrument လိုဟာ မ်ိဳးက်ေတာ့ ဘယ္လိုျဖစ္လာၿပီလဲဆုိေတာ့ ဒီအသံကိုတီးရင္ Instrument တစ္ခုခုကို ယူၿပီးတီးမယ္ဆိုရင္ ဒီ Character ကို မသိဘဲ ရမ္းၿပီးတီးလို႕မရဘူး။ မသိဘဲနဲ႔ Programming မွာ လုပ္လိုက္တဲ့အခါ အသံအေနနဲ႔ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့။ ဒီ Instrument ရဲ႕ Character အၿပည့္မရေတာ့ဘူး။ စက္ေတြနဲ႕ "C" ဆုိရင္ "C", "C" ဆိုၿပီးပဲ တီးေနရင္ ဘယ္လုိမွ အဲဒီ Color မရေတာ့ဘူး။ အဲဒါ ကိုမွ အတိုး၊ အက်ယ္ေလးေတြ ကစာားခ်င္ရင္လည္း တစ္လံုးခ်င္းစီ Mouse နဲ႕ လိုက္စီေနရင္လည္း ပင္ပန္းတယ္။ အဲဒါက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္ဂီတမ်ိဳးမဆို စိတ္ကေန ထြက္လာတဲ့ အသံ တကယ္ Generate လုပ္ေပးႏုိင္တာ၊ ပါးစပ္႐ွိတယ္။ လက္ရွိတယ္။ ေျခေထာက္ရွိတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး႐ွိတဲ့ Movement တစ္ခုခုကေနၿပီးေတာ့ပဲ အသံထုတ္ေစတာကိုး။ လက္နဲ႕ဆိုရင္လည္း လက္နဲ႕ေပါ့။ ေျခေထာက္နဲ႕ဆိုရင္လည္း ေျခေထာက္နဲ႕ေပါ့။ အဲဒီလိုမ်ိဳး လူကေန တုိက္႐ိုက္ Software ထဲကို တန္းေနေအာင္ေပးႏုိင္တဲ့ လမ္းေၾကာင္း႐ွိရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ့။ လြယ္လြယ္ကူကူ ေျပာရရင္ ဒီမွာေတာ့ Midi Keyboard ေပါ့ဗ်ာ။ ဖိလိုက္တာနဲ႕ ဖိလိုက္တဲ့ အားအျပင္း၊ အေပ်ာ့ကအစ Software မွာသြားၿပီး Response သြားျဖစ္တယ္။ အဲဒါမ်ိဳးေလးေတြနဲ႔ေတာ့ လုပ္ေစခ်င္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း စစခ်င္းေတာ့မ႐ွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ လုပ္ရင္းလုပ္ရင္းနဲ႔ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူးဆုိတာ သိလာတယ္။ တေယာထုိးရင္ သိပ္သိသာတာေပါ့။ ဒီ Software နဲ႕တီးရင္ Notes ေတြသာစီေနရင္ ဘယ္လိုမွတေယာသံက ခံစားလို႕ေကာင္းမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ Hardware ကိုေတာ့ လိုပါတယ္ဗ်ာ။

Hip Hop Music သည္ တျခား Music ေတြထက္ ဒီကိုေရာက္တာ ေနာက္က်ေပမယ့္ လူတိုင္းစိတ္ဝင္စားတဲ့ Music ျဖစ္တယ္ေပါ့။ Hip Hop Music သည္ ဒီမွာဘယ္ေလာက္ အတုိင္းအတာအထိ ေနရာယူေနဦးမယ္။ ပရိသတ္က လက္ခံေနဦးမယ္လို႕ထင္လဲ။
ဒါကေတာ့ဗ်ာ။ Industry ထဲက ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ေမးရင္ပိုေကာင္းမွာေပါ့။ တကယ္တမ္းေျပာရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕က ေနာက္ကေနၿပီး ပ့ံပိုးသူေတြေလ။ သူတုိ႕က ေရွ႕ကေန ဦးေဆာင္တဲ့လူ။ ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ လူေတြကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႕က ေနာက္ကပံ့ပိုးတဲ့ လူဆိုေတာ့ သိပ္မေျပာလိုဘူး။ ဂီတတစ္ခုက အသိုင္းအဝိုင္း တစ္ခုလံုးေကာင္းမွ ေကာင္းမွာ။ ေရွ႕ကလည္း ရြပ္ရြပ္ခြၽံခြၽံ တုိက္ပြဲဝင္ရမွာေပါ့။ ဒီ Hip Hop ကို လူငယ္အေခၚအေဝၚနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ မဂြမ္း ေအာင္ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႕ဘက္ကလည္း ယံုၾကည္တယ္။ ဒီကေလးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ယံုၾကည္တယ္။ ဒီ Hip Hop က Main Stream ထဲေရာက္ေအာင္ ပို႕ရဦးမယ္။ တကယ္တမ္းေတာ့ အခုလိုမ်ိဳးဆိုေနတာေတြက အခုမွ စတင္တုန္းရွိေသးတာ။ Main Stream ဆိုတာ Commercial အရလည္း အလုပ္ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ပရိသတ္အမ်ားစု ကလည္း လက္ခံတယ္ဆိုတဲ့ ဂီတမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕လုပ္ရမယ္။ အခုေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ Teenage ဆိုတဲ့ အုပ္စုေလးတစ္ခုကိုသာ ကိုယ္စားျပဳေနတယ္။ အမွန္က အဲဒီလို မျဖစ္ရဘူးေလ။ လူၾကီးေတြလည္း ႀကိဳက္ၾကတာပဲ။ ဟိုမွာကေတာ့ အရမ္းအေျခခုိင္ခဲ့ျပီကိုး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ဆီမွာေတာ့ Introduction က ေတာ္ေတာ္ရွည္ ခဲ့တယ္ ေလ။ အခုအခ်ိန္အထိကို ခရီးမေရာက္ေသးဘူး။

K.G.K အခုတေလာ ဘယ္လို Beating Color ေတြကို ဖန္ဆင္းျဖစ္ေနလဲ။
အခုတေလာကေတာ့ Kanye West ကို ေတာ္ေတာ္ အာ႐ံုက်ေနတာျဖစ္တဲ့အတြက္ သူ႕ဟာေတြေတာ့ နားေထာင္ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ Timberland ေပါ့။ သူတုိ႕ရဲ႕ဘဝကအစ လိုက္ေလ့ လာၿပီးေတာ့ ဘာျဖစ္လို႕ သူတုိ႕က ဒီလို အသံမ်ိဳးေတြ ဖန္တီးႏိုင္တာလဲေပါ့။

K.G.K အေနနဲ႕ Hip Hop စာသားေတြကို တစ္ပုဒ္စာ အျပည့္ေရးဖူးလား။ စကားမစပ္ Sampling လုပ္ရတာကို သေဘာက်လား။
စာသားအေနနဲ႕ ပတ္သတ္ရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က သိပ္ၿပီးမလုပ္ခ်င္ဘူး။ နဂိုကတည္းကိုက စာသားဖတ္တဲ့ လူဆိုေတာ့ သိပ္မရတတ္ဘူး။ ဖတ္ရတာ ပိုဝါသနာပါတဲ့သူေပါ့။ ေရးတာကို ဝါသနာပါရင္ေတာ့လည္း ေရးျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္လုံး အေနနဲ႕ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္မေရးပါဘူး။ J.Me တုိ႕ အဖြဲ႕ေတြကိုေတာ့ ဒီလိုမ်ိဳးေလးေတာ့ ေကာင္းရင္ ေကာင္းမယ္။ ဒါမ်ိဳးေလာက္ပဲ အၾကံေပးတာ ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ကိုက ဝင္မပါပါဘူး။ Sampling ဆို တာမ်ိဳးကၾကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႕လည္း လုပ္ဖို႕အစီ အစဥ္အမ်ားႀကီးေတာ့ရွိတာေပါ့။ အရင္ကလည္း J.Me တုိ႕နဲ႕ေတာ့ လုပ္ခဲ့ဖူးတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း Sampling က ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ထူးထူးျခားျခားလုပ္ဖို႕ နည္းနည္းခက္မယ္ထင္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕လည္း သီခ်င္းေတြ လုပ္ထားတာရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ သိပ္မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ Public ကို ျဖန္႕ဖို႕ ဆိုတာ။ လုပ္ေတာ့လည္း လုပ္ေနၾကတာပါပဲ။ ဒီမွာလည္း အမ်ားႀကီးပါ။ ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္၌ကိုကလည္း သိပ္မကြၽမ္းက်င္တာပါ မွာေပါ့။

K.G.K ရဲ႔ Studio ကေန ထြက္လာမယ့္ Album ေတြက။
ကြၽန္ေတာ့္ဆီက ထြက္လာမယ့္ Album ေတြကေတာ့ ရဲေလးအေခြ။ သူ႕အေခြကေတာ့ Mixing ဆြဲတာေလာက္ပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တီးတာ တစ္ပုဒ္လား ႏွစ္ပုဒ္လား
ပဲပါတယ္။ ဒါေတာင္မွ Co-Produce အေနနဲ႕ ပဲပါတာပါ။ အခု လုပ္ေနတယ္။ စိုးႀကီးနဲ႔ တစ္ေခြရွိမယ္။ အဲဒီမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ တစ္ဝက္ေလာက္ တီးထားတယ္။ ေနာက္ရွိဦးမယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ဆီမွာ အေခြလုပ္တဲ့လူေတြက ႏွစ္ရွည္လမ်ား ဆြဲလုပ္တဲ့ လူေတြမ်ားတယ္။ ဘယ္ေန႕မွာ အၿပီးထုတ္မယ္ဆိုတဲ့ လူေတြနည္းတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက Rock Star နဲ႕လည္း တီးဖို႕ေျပာထားတယ္။

K.G.K ရဲ႕ Studio မွာဆို Hip Hop ဂီတတြင္းက လူေတြမ်ားတယ္ဗ်ာ။ Rock ဒါမွမဟုတ္ Punk Music ေတြလာၿပီး Record လုပ္မယ္ဆို ဘယ္လိုကူညီေပးႏုိင္မလဲ။
ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ပစၥည္းပစၥယ အစံုအလင္ေတာ့ မရွိဘူးေပါ့။ဂစ္တာ ေကာင္းေကာင္းတို႕၊ Drum တုိ႕မရွိဘူးေလ။ ကြၽန္ေတာ့္ Studio က Project Studio ေသးေသးေလးပါ။ Project by Project ကေလးပဲ အလုပ္လုပ္တာကိုး။ သို႕ေသာ္လည္း တစ္ျခား Techinical ကိစၥမ်ိဳးေတြ အသံဖမ္းတာနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ Mixing ဆြဲတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ Mastering ပဲျဖစ္ျဖစ္။ တစ္ခုခုကို အကူအညီ ေတာင္းလာရင္လည္း ကြၽန္ေတာ္ ကူညီႏိုင္တာကို ကူညီမယ္။ ကြၽန္ေတာ္မႏိုင္တာကို ကူညီႏုိင္မယ့္ လူေတြဆီကို ပို႕ေပးမယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ဂီတေလာကထဲက လူပဲေလ။

K.G.K လိုအပ္တဲ့ Hardware ေတြကို ဘယ္ကမွာယူသလဲ။ နည္းပညာက ဒီ Hop Music အတြက္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ အက်ိဳးျပဳႏုိင္သလဲ။
Hardware အေ န နဲ႔ကေတာ့ ကိုေက်ာ္ေဇယ်တုိ႕နဲ႕ တစ္ဆင့္မွာတာေတြလည္းရွိတယ္။ ကိုယ္ကိုတိုင္လည္း ေရာက္ရင္ေတာ့လည္း ဆြဲခဲ့တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္လည္း သိပ္ေတာ့မေရာက္ျဖစ္ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ သူမ်ားနဲ႔ပဲ မွာရတာေပါ့။ နည္းပညာကေတာ့ နည္းနည္းအေရးပါတယ္ထင္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ သြားရတဲ့ ဂီတအမ်ိဳးအစားကိုက Computer Music ကိုး။ Computer ကိုအေျခခံၿပီးသြားရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ Computer ကနိမ့္ေနရင္ေတာ့ သိပ္အလုပ္မျဖစ္ဘူး။ အဲဒီလိုပါပဲ Software ေတြကလည္း တစ္ေန႕ထက္တစ္ေန႕ ပိုေကာင္းေအာင္လုပ္တယ္။ အသံေတြပိုေကာင္းေအာင္ လုပ္လာတဲ့အတြက္ ပိုပိုၿပီးေတာ့ စံုလင္လာတယ္။ တီးရတဲ့ Feature ေတြလည္း ပိုေကာင္းလာတယ္။ Computer နဲ႕ Technology ေတြကေတာ့ အနည္းနဲ႔ အမ်ားေတာ့ အက်ိဳးျပဳႏိုင္တာပဲ။

ကိုယ့္ရဲ႕ Creation ေတြ မထပ္ေအာင္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို Improve ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လို Learn လုပ္သလဲ။
ေလ့လာတာေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မဆံုးပါဘူး။ အျမဲတမ္း ေလ့လာရမွာပါပဲ။ အခုဆုိရင္လည္း ဟိုကထြက္တာလဲ ေလ့လာရသလို။ ဒီမွာလဲ ဘာလုပ္ႏုိင္မလဲဆိုတာကို ေလ့လာရတာေပါ့။ ဒီမွာလည္း စမ္းတဝါးဝါးလုပ္ေနရတဲ့ကိစၥေတြ အမ်ားႀကီးပဲေလ။ ဥပမာ-သားစိုးတုိ႕ဆိုရင္လည္း ထူးထူးျခားျခား လုပ္တာပဲေလ။ ဗံုေတြ ဘာေတြနဲ႕ ေသေသခ်ာခ်ာကို အသံေတြဘာေတြ သြားစမ္းၿပီးေတာ့လုပ္တာပဲ။ လုပ္ႏုိင္တဲ့လူေတြကေတာ့ ရွိတာေပါ့။ သားစိုးတုိ႕ကို ခ်ီးက်ဴးရမယ္။ တစ္ျခားလူေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါ။ ဒါမ်ိဳးလုပ္ႏိုင္တဲ့ လူေတြေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ ကေတာ့ သိပ္မလုပ္ႏုိင္ေသးတာလည္း ပါမွာေပါ့။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႕ ပိတ္မိေနတာေပါ့။ အတြင္းေလးထဲမွာပဲ။

K.G.K သာ အခု (၂ဝ) ဝန္းက်င္ အရြယ္ဆိုရင္ ဒီ Hip Hop ေလာကတြင္းမွာပဲ ရွိေနႏိုင္မလား။
အသက္ျပန္ငယ္သြားမယ္ဆိုရင္ (၂ဝ) ဝန္းက်င္မွာပဲ ဆိုရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ Professional သိပ္မလုပ္ခ်င္ဘူး။ Hip Hop တင္ပဲမဟုတ္ပါဘူး။ Music ဆိုတာကို ခံစားသူပိုျဖစ္ခ်င္တယ္။ အခု Professional ျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ တာဝန္ယူမႈအပိုင္းလည္းပါလာတာေပါ့။ ဖန္တီးတယ္ဆိုတာကေတာ့ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ ကိုယ္လုပ္လိုက္ၿပီး 'နားေထာင္ၾကေဟ့' ဆိုၿပီး လုပ္လို႕ရတယ္။ Professional ဆုိတာေတာ့ အဲဒီလိုမ်ိဳးမဟုတ္ဘူးေလ။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္ တာကို လုပ္ျပရသလို၊ သူမ်ားလုပ္ခ်င္တာကိုလည္း ပံ့ပိုးေပးရတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးက်ေတာ့ တာဝန္ယူမႈအပိုင္း နည္းနည္း မ်ားတယ္။ ထံုးစံအတုိင္းေပါ့။ အသက္ႀကီးလာေတာ့ တာဝန္ယူမႈအပိုင္းက ပိုမ်ားလာတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ (၂ဝ) ဝန္းက်င္မွာ သီခ်င္းနားေထာင္တဲ့သူ ပိုျဖစ္ခ်င္တယ္။

The Street Magazine ရဲ႕ ပထမဦးဆံုးတာထြက္ကို ဘယ္လိုျမင္လဲ။ ၿပီး ေတာ့ ပရိသတ္ေတြကို ေျပာခ်င္တဲ့စကားက။
The Street Magazine ကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။ ဒီလို Hip Hop ႀကီးပဲ သီးသန္႕ မဂၢဇင္းက မရွိေသးဘူးေလ။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ကိုယ့္ေလာကတုိးတက္ရာ တုိးတက္ေၾကာင္းလုပ္တဲ့အတြက္ ဒီ Magazine ထြက္ လာတာကိုေတာ့ အားေပးတယ္။

Credits To The Street Music Magazine

Comments